معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت گفت: دانشکده علمی کاربردی علوم و فنون هوایی با هدف بومی سازی صنایع هوایی در اهواز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سعید جابریان اصل با تاکید بر این امر که شرکت هواپیمایی نفت اهواز دارای 11 فروند هواپیمای سبک و سنگین است، اظهار کرد: هدف این شرکت، خدمات‌رسانی در حوزه صنعت هوایی و همچنین حمل و نقل هوایی و جابه جایی مسافر است.

وی افزود: علاوه بر فرودگاه مستقر در اهواز، یک ایستگاه فرعی نیز در شهر تهران با استقرار یک فروند هواپیمای فوکر 100و همچنین یک ایستگاه فرعی دیگر در جزیره خارک با استقرار یک فروند هواپیمایی فوکر 50 از سوی این شرکت در حال فعالیت هستند.

معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت اهواز در خصوص توانایی انجام تعمیرات اساسی هواپیماهای این شرکت بیان کرد: در سال های گذشته برای انجام برخی تعمیرات اساسی در هواپیماها مجبور به اعزام هواپیما به خارج از کشور با هزینه‌های بالا بودیم اما با توجه به تدابیری که در این زمینه صورت گرفت، تعدادی از افراد متخصص همراه هواپیماها به خارج از کشور به منظور آموزش‌های لازم برای این تعمیرات اساسی اعزام شدند که هم اکنون تعمیرات اساسی هواپیما را متخصصان این شرکت انجام می‌دهند.

وی افرود: همچنین توانستم برای اولین‌بار دوره تعمیر و نگهداری هواپیما را در اهواز انجام دهیم و علاوه‌بر انجام تعمیرات هواپیماهای متعلق شرکت هواپیمایی نفت، در این شرکت تعمیرات تعدادی از هواپیماهای شرکتهای دیگر ایرانی را نیز انجام داده ایم و در این زمینه توانسته ایم 10 میلیون دلار ارزآوری برای  کشور داشته باشیم.

جابریان اصل با بیان اینکه در سال گذشته 30 نفر  از افراد بومی در این شرکت استخدام شدند، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که بتوانیم این تخصص را در استان بومی‌سازی کنیم و به این منظور احداث دانشکده علمی کاربردی علوم و فنون هوایی را در شهر اهواز را در نظر داریم که در این دانشکده، رشته‌های نظیر آموزش خلبانی، تعمیر و نگهداری هواپیما، خدمات فرودگاهی و همچنین زبان انگلیسی و رشته‌های دیگر تدریس شود.

معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت اهواز با اشاره بر این نکته که کشور ما در تحریم است و این باعث می‌شود به‌رغم اینکه هزینه‌های لازم برای خرید بسیاری را از قطعات را داریم، کشورهای دیگر این قطعات را به ما نمی‌فروشند و ما این قطعات را  از راه‌های مختلفی به دست می‌آوریم، گفت: با توجه به این مسئله، بسیاری از مردم گمان می‌برند که هواپیماهای ما غیرایمن هستند در صورتی که این امر غیرممکن است و اساسا کار ما نگهداری از هواپیما  است نه تعمیرات آن.

وی تصریح کرد: با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه کشور، یک فرهنگ مناسب در صنعت هواپیماییی ما وجو دارد و آن ایجاد یک رابطه و تعامل حسنه است که در صورت نیاز به یک قطعه آن را از شرکتهای داخلی دیگر خریداری می‌کنیم یا به صورت امانی تحویل می‌گیریم.

جابریان اصل با بیان اینکه یکی از عمده فعالیت‌های شرکت هواپیمایی نفت، فروش بلیط به مردم عادی است، گفت: ما هم اکنون نیز پروازهایی برای افراد عادی به خارج از کشور انجام می‌دهیم و همچنین برنامه‌هایی برای خرید یک فروند هواپیمای ایر باس 320 در نظر داریم.

معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت اهواز، افزایش حمایت‌های مالی مسئولان را به شرکت هواپیمایی نفت در جهت توسعه و خدمت‌رسانی به کشور را از انتظارات این شرکت برشمرد و اظهار کرد: همچنین انتظار دیگر ما از مسئولان، ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی در استان به کارکنان این شرکت به منظور نگه داشتن نیروهای انسانی را در استان است.

وی با تاکید بر این امر که اولین پرواز در کشور از شهر مسجد سلیمان به شهرهای دیگر انجام شده است، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، شرکت هواپیمایی نفت اهواز 23 هزار ساعت پرواز در مناطق جنگی داشته است و تنها شرکتی بود که پروازها را در منطقه جنوب انجام می‌داده و علاوه‌بر آن نیز خیلی از پروازهای این شرکت به منظور انتقال مجروحان جنگی نیز صورت می‌گرفت.

معاون مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی نفت اهواز  گفت: شرکت هواپیمایی نفت اهواز اولین و قدیمی‌ترین، شرکت هواپیمایی در کشور با داشتن 85 سال قدمت است و قبل از احداث ادارات پست، نیروی هوایی و با توجه به نیاز کشور برای پشتیبانی از تولید   صادرات  نفت ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Baran alidadi
۰۰:۰۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
ادرس بدین خب یه مشاره تلفن بدونیم کجاسسسسسسس چقد بگردممم نیست بخدا
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۰۰:۳۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
اهواز نیست اگه خیلی علاقه به پرواز داری برو کرمان اموزشگاه ماهان