در راستای ارتقا سطح علمی کشور و شناسایی مشاغل و استانداردهای آموزشی تفاهم نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز طی مراسمی در محل ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که در محل پیکان شهر تهران برگزار شد تفاهم نامه همکاری میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

بر اساس این گزارش، این اقدام با توجه به اهمیت و ارزش مشاغل مرتبط با فناوری های زیستی در چرخه تولید و اقتصاد کشور و تاکید بر اسناد بالا دستی در توسعه این دسته از فناوری ها و در راستای ارتقاء سطح علمی کشور و شناسایی مشاغل و استاندارد های آموزشی مرتبط به منظور توسعه اشتغال در این حوزه صورت گرفته است.

این گزارش می افزاید هدف از انعقاد این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت های این دو نهاد در راستای توسعه و ارتقای سطح مهارت های حرفه ای نیروی انسانی کشور در حوزه زیست فناوری است.

بر اساس این گزارش تعهدات مشترک میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شامل آینده پژوهی در حوزه فناوری ها و مشاغل مرتبط و نیازسنجی آموزشی از مشاغل حوزه، شناسایی مشاغل جدید در این حوزه و تهیه و تدوین استانداردهای شغلی و آموزشی و پودمان های تکمیلی بین سطوح تحصیلی مرتبط، چاپ و انتشار ویژه نامه های علمی و پژوهشی و کتب و منابع آموزشی مرتبط و ایجاد شعب مراکز  آموزش مهارت ASD در پژوهشکده ها و دانشگاه های مرتبط به ویژه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری است.

این گزارش حاکی حمایت از ایجاد و توسعه موسسات آموزش غیر دولتی ، برنامه ریزی برای ایجاد دوره های کاردانی و تربیت تکنسین ماهر در مشاغل مرتبط، تجاری سازی دستاوردهای نوآوران و مخترعان سازمان، فراهم آوردن بسته های شبکه سازی شرکت های فعال در این حوزه و حضور آن ها در بازار ملی و بین المللی، بهره برداری متقابل از بانک های اطلاعاتی، کتابخانه و سایر منابع اطلاعاتی از دیگر تعهدات مشترک است.

گفتنی است، این تفاهم نامه از تاریخ امضا، به مدت 5 سال شمسی معتبر بوده و در صورت توافق طرفین قابل بازنگری و تمدید است.

لازم به ذکر است، این پایان این جلسه، تفاهم نامه مذکور به امضای کوروش پرند، ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و عباس صاحب قدم لطفی ریاست ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضای طرفین رسید./ز


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار