يك وكيل دادگستري گفت: برخي متهمان كه براي آنها قرا بازداشتي صادر نشده به دليل عدم تامين وثيقه لازم بازداشت و زنداني مي‌شوند.

"محمود صادقي"در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در توضيح چگونگي صدور قرار وثیقه براي فرد متهم گفت: آزادی فرد بازداشتی با تامین قرار وثیقه به این معناست که متهم تا زمان تشکیل دادگاه در خارج از زندان خواهد بود، اما در زمان تشکیل دادگاه باید پاسخگوی اتهامات باشد و در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت به زندان، دوباره به زندان بازگردد.

وي با بيان اينكه برخي اوقات قرار وثيقه تبديل به بازداشت مي‌شود ادامه داد: در بيشتر موارد در صدور قرارداد وثيقه، متهم به دليل مبلغ بالا قادر به تامين و پرداخت آن نيست لذا اين فرد بازداشت مي‌شود.
 
صاددقي با بيان اينكه همه راه‌ها به قرار وثيقه ختم نمي‌شود، اظهار داشت: قرار كفالت و التزام از جمله راه‌هاي جايگزيني هستند كه مي‌توانند با توجه اهميت جرم در اختيار قاضي قرار گيرند.

وي در توضيح " قراركفالت" گفت: در اين قرار، متهم باید شخصی را معرفی کند تا ضامن حضور وی در مراحل مختلفی که لازم است بشود كه اين راه تعهدی برای عدم فرار متهم است.

اين حقوقدان همچنين درباره قرار التزام خاطرنشان كرد: در صورت موافقت قاضي، متهم در قرار التزام با واگذاري مدرك يا كارتي متعهد مي‌شود كه در زمان ضرورت در دادگاه حضور داشته باشد.
 
گفتني است؛ وزیر دادگستری با انتقاد از زندانی شدن برخی افراد با قرار وثیقه اظهار داشت: هر ماه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر با قرار وثیقه به زندان معرفی می‌شوند.

برچسب ها: صادقی ، قرار ، جایگزین ، بازداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار