در عصر حاضر، محیط کار، خانه دوم ما به حساب می آید و عموما دو وعده غذایی خود را در وقت اداری و محیط کار خود هستیم پس باید به سلامت غذایی خود در این خصوص توجه کنیم.

برليانت بزرگمهر متخصص تغذیه در خصوص تغذیه سالم درگفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران راه کارهایی را پیشنهاد کردند.
 
اولین وعده روزانه صبحانه: پیشنهاد می شود شیر کم چرب بنوشید و در صورتی که از پنیر استفاده می کنید آن را از محلول آب و نمک در آورده و با آب بشویید تا نمک اضافی آن از بین برود.

وی افزود: استفاده از نان سبوس دار الزامی است و نان باگت و لواش از مضرترین انواع نان ها هستند.

به همراه صبحانه توصیه می شود مواد مغذی میل کنید مانند ترکیب مفید 2 عدد خرما، 1 قاشق عسل و مغز گردو.

بزرگمهر خاطر نشان کرد: از میان وعده ها نیز نباید غافل شد روزانه 2 واحد میوه و 3 تا 5 واحد سبزی مصرف کنید.میوه ها مانند سیب و پرتقال هر کدام معادل یک واحد است و میوه های کوچکتر به تعداد 2 یا 3 عدد یک واحد محسوب می شود.

وعده غذایی نهار: ساندویچ یکی از مفیدترین، خوراک هاست در صورتی که مجبور به خوردن ساندویچ هستید از ساندویچ مرغ یا ماهی استفاده کنید.

بزرگمهر تصریح کرد: بهتر است غذاها را از منزل به محل کار ببرید.

یکی از بهترین غذاها که حاوی پروتئین مناسبی است، انواع برنج ها با حبوبات مانند، عدس پلو، لوبیا پلو، باقالی پلو است. زيرا برنج از  غلات محسوب می شود و با حبوبات مکمل مناسبی برای تامین پروتئین است و حتی جایگزین مناسبی برای گوشت است.

وی در ادامه یک بسته ویژه غذای هفتگی را پیشنهاد کرد: دوبار از ماهی دریا استفاده کنید که دارای میزان امگا 3 و ید مناسبی است و دوبار در هفته برنج با حبوبات نظیر لوبیا پلو میل کنید وبا 2 بار مصرف مرغ و 1 بار مصرف گوشت در هفته برنامه غذایی خود را تنظیم کنید.

برچسب ها: کار ، غذا ، صبحانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار