در قرآن كريم،‌ نام برخي از زنان و دختران يا صريح آمده يا با اشاره بياناتي دارد، از بين زنان فقط حضرت مريم اسم ايشان 34 بار در قرآن آمده است.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، زنان شايسته و زنان منحرف از صراط مستقيم به عنوان نمونه هايي در قرآن كريم معرفي شدند.
همسر حضرت عمران مادر مريم، خداوند در سوره آل عمران آيه 35 مي فرمايد، ياد كن آنگاه كه  زن عمران گفت: پروردگارا من عهد كردم فرزندي كه در رحم دارم، از فرزندي او را در راه خدمت تو آزاد گردانم اين عهد من را بپذير ويژگي حيا در دختر حضرت شعيب، صفورا دختر حضرت شعيب و زن حضرت موسي (ع) در آيه 25 سوره قصص معرفي شده است.
خواهر موسي به عنوان حامي پيامبر الهي در آيه 11 سوره قصص چنين معرفي شده است، مادر موسي به خواهر او گفت: وضع حال او را پيگيري كن او نيز از دور ماجرا را مشاهده كرد در حالي كه بي خبر بودند.
اما زنان ناشايست و منحرف از مسير حق نيز در قرآن معرفي شدند، همسر ابولهب، در آيه چهار سوره مسد، قرآن مي فرمايد: و همسرش در حالي كه هيزم كش دوزخ است زن نوح و لوط، درآيه 10 سوره تحريم خداوند مي فرمايد: خدا براي كافران زن نوح و زن لوط را مثال مي آورد./ف
برچسب ها: زنان ، دختران ، قرآن ، کریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار