سومین جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی محلی با معرفی تیم‌ها و استان‌های برتر در شهرستان مرزی مریوان به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران ، مراسم اختتامیه جشنواره ورزش‌های بومی و محلی با حضور استاندار کردستان، رئیس فدراسیون ورزش‌های بومی، محلی، روستایی و عشایری، مسئولان ورزش استان و مریوان و جمعی از ورزشکاران و مردم مریوان برگزار شد.

در این جشنواره که با حضور 250 ورزشکار داخلی و خارجی در دشت بیلو مریوان برگزار شد، همدان با کسب 60 امتیاز، خراسان شمالی با کسب 40 امتیاز و مریوان نیز با کسب 20 امتیاز به ترتیب توانستند رتبه‌های اول تا سوم تیمی را از آن خود کنند.

همچنین در رشته طناب‌کشی نیز همدان، سلیمانیه و مریوان به ترتیب اول تا سوم شدند و در «هه‌لپه‌رکی» مریوان با کسب 35 امتیاز اول شد، اربیل عراق با 32 امتیاز به مقام دوم دست یافت و سقز با 30 امتیاز عنوان سوم این جشنواره را از آن خود کرد.

عنوان با اخلاق‌ترین تیم شرکت‌کننده در این جشنواره نیز به استان لرستان تعلق گرفت و جایزه ویژه جشنواره را هم این تیم دریافت کرد.

لازم به ذکر است که در پایان این جشنواره به نفرات برتر و تیم‌های اول تا سوم به رسم یادبود از طرف اداره ورزش و جوانان استان کردستان و وزارت ورزش اقلیم کردستان عراق جوایزی اهدا شد.

در این رقابت‌ها به ترتیب از خراسان شمالی و جنوبی 44 ورزشکار، از آذربایجان‌غربی 20، همدان 16، لرستان 20 و گیلان 16 ورزشکار حضور داشتند.

55 ورزشکار نیز از شهرهای سلیمانیه، کرکوک، هولیر و اربیل عراق به همراه 60 ورزشکار از شهرستان‌های سنندج، سقز و مریوان در این جشنواره شرکت کرده بودند.

این جشنواره به مدت دو روز در دشت بیلو مریوان برگزار شد و شامگاه روز جمعه به کار خود پایان داد./ج1

برچسب ها: جشنواره ، طناب ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.