کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای بهبود فرهنگ کشور باید از سیاست مردان و مسئولین شروع کرد چراکه تا وقتی بی‌اخلاقی‌ها در سیاست باشد نمی‌توان فرهنگ را بهبود بخشید.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در مراسمی که عصر امروز در پارک لاله برگزار شد محسن رضایی در جمعدوستان و هوادارانش به سخنرانی پرداخت.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تبریک سالروز آزادی خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر آزادی ایران و بازگشت اعتماد به نفس به ملت ایران است.

وی ادامه داد: امروز روز ولادت مولای متقیان امام علی (ع) نیز است که ان شاالله دولت ما نیز دولت علوی خواهدبود و ایران دوباره طعم عدالت و وحدت علوی را خواهد چشید.

رضایی تصریح کرد: سیاست دولت من سیاست علوی خواهدبود من پای مشکلات مردم می‌نشینم و در مقابل ظالمین ایستاده و حق ملت ایران را از آنها خواهم گرفت.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من دست و بازوی هر انسان ایرانی و مسلمان را می‌بوسم و در گرفتن حق آنها کوتاهی نخواهم کرد.

وی افزود: در همین جا تعهد می‌دهم که حق ملت ایران، کارگران، کشاورزان، فرهنگیان، جوانان، بازنشستگان، بانوان و ... و حق همه اقشار را به آنها بازگردانم.

رضایی ادامه داد: در کشوری که بر پایه شهدا و امام شهدا و ولایت فقیه جمهوری اسلامی تشکیل شده است باید گامهای درستی برداشت و زندگی شایسته‌ای برای مردم فراهم کرد چراکه مشکلات فرهنگی گرانی، بیکاری و اعتیاد شایسته ملت ایران نیست.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: الویت اول من اقتصاد است اما باید بدانید فرهنگ نیز جز مهمترین امور است و باید برای توسعه آن تلاش کرد.

رضایی افزود: وقتی دولتمردان و سیاست مردان ما نمی‌توانند باهم درست گفتگو کنند و تحمل پذیریشان کم است طبیعی است که شاهد نزاع‌ها و اختلافات در کف خیابان‌ها باشیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من در سطح بالا و بین مسئولین سیاسی کاری می کنم که روابط اخلاقی و با تواضع در کشور جا بیافتد تا فرهنگ جامعه به سمت بهبود حرکت کند.

وی افزود: برای بهبود فرهنگ کشور باید از سیاست مردان و مسئولین شروع کرد چراکه تا وقتی بی‌اخلاقی‌ها در سیاستباشد نمی توان فرهنگ را بهبود بخشید.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حوزه‌های فرهنگ، ورزش و هنر را باید به مردم واگذار کرد، سیاست و سیاست مداران از جان این حوزه‌ها چه می خواهند؟

وی ادامه داد: در حوزه سیاست خارجی باید از افراط و تفریط جلوگیری کرده و با یک نگاه واقع بینانه، حفظ منابع ملی و ارزشهای اسلامی در این حوزه بازنگری کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: ما از مقاومت کوتاه نیامده و با یک درک ایستادگی عاقلانه و مقاومت منطقی و با دست دیگر پیشروی فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم.

رضایی افزود: نباید به دست آمریکا بهانه داد چراکه آنها مذاکره را جدی نگرفته و دارند با ما بازی می کنند و می خواهند با وقت کشی اثر تحریم ها را بر ملت ایران جدی کنند تا شاید ایران در برابر آنها تسلیم شود.

رضایی گفت: ما برای مذاکرات 1+5 قویترین دیپلمات‌ها را آماده کرده و کاری خواهیم کرد که این مذاکرات زود پاسخ دهد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ایران ملتی منطقی است و هیچگاه دنبال جنگ نبوده و از اول انقلاب نیز به هیچ کشوری تجاوز نکرده و دنبال کشورگشایی نبوده است.

وی ادامه داد: انتظار ما از غرب و آمریکا این است که حق ملت ایران را نادیده نگیرند چراکه با راه مصالمت آمیز و منطقی می توان حقوق ملت ایران را بهرسمیت شناخت.

رضایی تصریح کرد: ما در سیاست خارجی از منافع ملی خود نمی گذریم و من در دولتم یک ریال به کشوری نمی دهم اگر نتوانم یک ریال برای ملت خودم بگیرم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در دنیا به دنبال صلح و پیشرفت هستیم لذا سیاست خارجی ما باید به دور از افراط و تفریط و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کند.

رضایی افزود: ما همه چیز در کشور داریم فقط باید دولتمردانی دانا آگاه شجاع مدیر و مدبر باشند تا مشکلات را از سر راه ملت برداریم.

وی ادامه داد: اولین شرط دولت دانا و با بصیرت این است که کارها را به خود مردم واگذار کند مگر ما در دوران دفاع مقدس از مشارکت مردم ضرر کردیم که نخواهیم در اداره کشور از آنها استفاده کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت یک صندلی و مردم یک صندلی دیگر دارند اما هم دولت و هم مردم باید سر یک سفره بنشینند و دولت نباید صندلی های مردم را نیز در اختیار بگیرد

رضایی افزود: ما برای حل مشکلات و بی عدالتی ها در جامعه بایدبرنامه درستی داشته باشیم.

وی گفت: یکی از برنامه‌های دولت من ایجاد کسب و کارهای خانگی مثل کشورهای چین تایوان و مالزی است که برای ایجاد 5 میلیون کسب و کار خانگی برنامه داریم و پولهایی به طور قرض الحسنه برای این کار در نظر می گیرد.

رضایی به اهمیت بخش کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: تحول در این بخش و تامین امنیت غذایی خانواده ها از جدی ترین برنامه های دولت من خواهد بود.

رضایی افزود: ما تلاش خواهیم کرد تا کشاورزی از حالت سنتی به مکانیزه تبدیل شود و کارخانه های تبدیل در کنار شهر و روستاها برای بسته بندی و دیگر امور ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: بهترین زعفران در ایران تولید می شود اما در اسپانیا بسته بندی می شود چرا ماخودمان نباید بسته بندی چای، زعفران و پسته را خودمان انجام دهیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت صنعت در پیشرفت کشور گفت: ما در ایران دانشگاه های فنی مهندسی و انسانی خوبی داریم اما عجیب است. که حتی قدرت رقابت با کالاهای چینی را نداریم به طوری که یک طوفانی کالاهای چینی وارد کشور شده و قدرت رقابت را از بازارهای ما گرفته است.

رضایی افزود: تولید کنندگان ما ورشکست شده و بالای 50 درصد از کارخانجات از کار افتاده اند و کالاهای ایرانی قدرت رقابت پذیری خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به ضعف صنعت خودروسازی در کشور گفت: مسئله خودروسازی در کشور باید حل شود چراکه اتومبیل ها تبدیل به قتلگاه متحرک مردم شده است لذا این صنعت را باید به طور اساسی متحول کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت های قبلی خدمات زیادی در کشور ارائه کردند اما در یک نقطه مشترک بودند و آن اینکه به جای تولید ثروت ثروت را خرج می کردند.

وی ادامه داد: در دولت من ریل اقتصاد ایران به سمت تولید ثروت حرکت خواهد کرد که این تولید ثروت از اقتصاد خانواده شروع شده و پس از عبور از اقتصاد شهر و استان به اقتصاد ملی خواهد رسید.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر مصادف شدن روز آزادی خرمشهر با ولادت امام علی (ع) گفت: این تقارن نشانگر شروع حماسه ای بزرگ است چراکه ملت ایران به سوی پیروزی های بزرگ حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: خرمشهر را جوانان آباد کردند و اکنون من آمده ام تا از نسل سوم و چهارم انقلاب که کسی آنها را تحویل نمی گیرد هزاران باکری و همت بسازم.

رضایی افزود: من 20 سال است که اقتصاد ایران را مطالعه کرده ام و به همه دولت های قبل نیز کمک رسانده ام اما اکنون ملت ایران حتی نمی تواند یک دقیقه صرف شعارها و حرف های بی منطق کند چراکه زمان منازعات سیاسی به پایان رسیده و ملت ایران در نقطه عظیمت خود قرار دارد.

وی تصریح کرد: ما باید به دنیا نشان دهیم که نه تنها در حوزه نظامی و دفاعی بلکه در زمینه اقتصاد، اشتغال، تولید علم، شهرسازی، هنر و فرهنگ نیز شکست ناپذیر هستیم و کسی نمی تواند پشت ملت ایران را خم کند و به زمین بزند.

وی در پایان با اشاره به شهر تهران گفت: کارهای زیادی در این شهر انجام شده است اما مردم این شهر آرامش نداشته و در انواع آلودگی ها و ترافیک به سر می برند لذا باید برای رفع مشکلات پایتخت کشور برنامه های درستی اتخاذ کرد تا آرامش به مردم بازگردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاست ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار