بیش از 70 درصد درختان کهنسال منطقه کرکی پل دختر خشک شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران محمد پیرحیاتی ،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از 70 درصد درختان کهنسال منطقه کرکی پل دختر خشک شده است


وی ادامه داد : در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری زنگ خطر در زاگرس به صدا درآمده است و باید مطالعه و تحقیق در اینباره صورت بگیرد.


پیر حیاتی عنوان کرد: آفات و امراضی چون سن و زنگ زرد گندم در حال پیشروی بوده و باید تلاش خود را جهت تولید محصول سالم و به حداقل رساندن مخاطرات به کار ببندیم.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اضافه کرد: زوال و خشکیدگی را باید رسانهای کنیم تا دوستداران طبیعت برای مقابله با این پدیده همکاری کنند.


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: برای استفاده از آبهای آلوده برای آبیاری مزارع، کارگروه بهداشت و سلامت باید به مردم اطلاعرسانیهای به موقع و هشدارهای لازم را بدهد.


وی با اشاره به آفات نباتی و زنگ زرد در کشور، اظهار کرد: این بیماریها در غرب کشور سابقه داشته و در استان شیوع آنچنانی ندارد اما هست. وظیفه مقابله با آفت سن به عهده کشاورزان بوده که با توجه به گران شدن قیمت سم قطعاً خرده کشاورزان زمین‏های آفتزده را به حال خود رها میکنند.


پیرحیاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه محصول بعضی از این کشتها گندم است باید در این زمینه متولیان استان نیز با مردم جهت مقابله همکاری کنند.

برچسب ها: آفت ، مقابله ، خطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.