آمارها نشان می دهند که میزان بروز تالاسمی ماژور در دنيا حدود 2 مورد به ازای هر هزار تولد زنده است که این میزان برای کشورمان با اجرای برنامه های کنترلی به حدود 5درصد رسیده است.

 حمید اصلانی  متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:میزان مرگ و میر نوزادان و کودکان از جمله شاخص های مهم بهداشتی است که به عنوان یکی از اهداف اصلی بهداشتی در دنیا محسوب می شود.

وی افزود: در کشورمان بسیاری از بیماری های عفونی مانند فلج اطفال، سرخک و کزاز کنترل شده و میزان ابتلا مرگ و میر بیماری های عفونی کاهش یافته است.
 
اصلانی تصریح کرد:علاوه بر بیماری های عفونی، بسیاری از بیماری های مادر زادی و ژنتیکی نیز با کاهش میزان بروز و شیوع همراه بوده اند.

 وی با اشاره به اینکه میزان بروز بیماری های ارثی تالاسمی در ایران در مقایسه با میانگین جهانی کمتر است ، تاکید کرد: آمار ها نشان می دهند که میزان بروز تالاسمی ماژور در دنیا، حدود دو مورد به ازای هزار تولد  زنده است که این میزان برای کشورمان با اجرای برنامه های کنترلی به حدود 5 درصد رسیده است.

اصلانی یاد آور شد:  یکی از نگرانی های عمده در خصوص بروز  بیماری در نوزادان و کودکان، افزایش میزان بروز برخی از بیماری های مزمن و عفونی در کودکان است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر علاوه بر لزوم پیشگیری از بیماری های عفونی  و قابل انتقال در کودکان،  باید به پیشگیری و جلوگیری از افزایش ابتلای کودکان وبه بیماری ها و نارسایی های مزمن و  زمینه ای نیز توجه جدی  کرد./ع2
برچسب ها: تالاسمی ، ماژور ، سرخک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.