در میان فیلمسازان عرصه سینما ی دفاع مقدس فقط "احمد‌رضا درویش‌" سه فیلم در خصوص خرمشهر به تصویر کشیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی سینما باشگاه خبرنگاران، سالروز فتح خرمشهر پس از سی‌سال مرا به این وا داشت تا نگاهی به این موضوع بندازم که چه کسانی برای این موضوع فیلم ساخته‌اند که "احمدرضا درویش‌" بیشترین سهم را برده است.





ساخت فیلم‌هایی در خصوص اتفاقات خرمشهر سال 70 در ذهن او شکل گرفت تا جایی که او در سال 1375 اولین خود یعنی "سرزمین خورشید‌" را به کارگردانی کرد که داستان روایتگر اشغال آن شهر است در این فیلم بازیگرانی چون "زنده یاد خسرو شکیبایی‌"، "گلچهره‌ سجادیه‌"، "سعید پور‌صمیمی"، محمود پاک‌نیت‌"، محسن زهتاب‌"، فخرالدین صدیق‌شریف"، به ایفای نقش پرداخته‌اند.
"درویش‌" در سال دومین فیلم خود در خصوص فتح خرمشهر را کارگردانی کرد و در بازیگرانی چون "خسرو‌شکیبایی"، رضا کیانیان‌"، "مینا فرهی‌"، به ایفای نقش پرداخته‌اند.


"درویش‌" بار دیگر برای این سینما و در خصوص خرمشهر فیلم ساخت "دوئل‌" فیلمی دیگر در خصوص موضوع خرمشهر است که "هدیه تهرانی‌"، "سعید راد‌"، "پژمان بازغی‌" در آن فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.
در میان فیلمسازان‌مان‌ فقط "احمدرضا درویش‌" بیشترین آمار ساخت فیلم در خصوص خرمشهر را برای خود رقم زده است.
گرچه ساخت فیلم‌های جنگی هزینه و امکانات بسیاری را می‌طلبد فیلمسازان ما از آن گروه‌اند اما بادی شرایطی فراهم شود تا به تمامی ابعاد و از تمامی زوایا به موضوع جنگ پرداخته شود/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار