رئيس مجلس شوراي اسلامي در مراسم بهره‌برداري بزرگراه امام علي (ع) گفت: پروژه امام علی نشانه تدبیر درست بود که در کنار آن همت و تلاشی وجود داشت و توانست این پروژه بزرگ را رقم بزند، بايد به اين مسئله توجه داشت که زمان مدیران ما در کارهای اجرایی محدود است مدیران می‌توانند از این فرصت بهینه‌ استفاده کرده و به جای پرداختن به مسائل فرعی به فکر خدمت به مردم و حل کردن مشکلات مردم باشند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بهره‌برداری از بزرگراه امام علی (ع) که صبح امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، مازیار حسینی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران  وسيد محمد‌علي ایازی سخنگوی شهرداری تهران برگزار شد با اشاره به ولادت اولين امام شيعيان و سالروز فتح خرمشهر گفت: همزمانی افتتاح این مراسم تدبيري شايسته  از سوی شهردار تهران بوده است که در این ایام فرخنده این پروژه بزرگ را افتتاح کند.

وی ادامه داد: پروژه بزرگراه امام علی از نظر حجم فنی و سرعت کار مثال زدني است و جا دارد از شهردار تهران و همچنین شورای اسلامی شهر تهران تشکر و قدر داني کنيم، البته  اگر چه محمدباقر قالیباف شهردار تهران در اين مراسم حضور ندارد و حضور ندارد و در حال حاضر به دنبال جمع‌آوری رأی حلال است اما قطعاً روح وی در این مراسم حاکم بوده و از او سپاسگزاری می‌کنم.

لاریجانی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگراه امام علی تصريح کرد: این بزرگراه نشان می‌دهد که اگر تصمیمات به درستي اتخاذ شوند توانايي بهره‌برداري از پروژه‌های بزرگی را در کشور داريم و در واقع پروژه امام علی برای تهران بسیار لازم بوده و به عنوان یک کمربندی برای شهر تهران محسوب می‌شود که مطمئناً با راه‌اندازی آن ترافیک داخل شهر تهران کاهش مي‌يابد.


 لاریجانی ادامه داد: بزرگراه امام علی نمايانگر اين مسئله است که اگر کارها با بررسي و درست و به انجام برسند می‌توان با توجه به ظرفیت کشور و افراد متخصص عرصه اين اقدامات را افزايش دهيم.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: در حال حاضر در کشور با مشکلاتی روبرو هستیم که مربوط به چند دلیل می‌شود و از آن جمله می‌توان به اتخاذ برخی از تصمیمات نادرست اشاره کرد، گرانی و تورم نتیجه سوءتدبیر مسئولان است چرا که اگر درست تدبیر مي‌شد و افراط و تفریط نبود گرفتار اين چنين مشکلات عديده‌اي نمی‌شدیم.
 
وی بيان کرد: پروژه امام علی نشانه تدبیر درست بود که در کنار آن همت و تلاشی وجود داشت و توانست این پروژه بزرگ را رقم بزند، بايد به اين مسئله توجه داشت که زمان مدیران ما در کارهای اجرایی محدود است مدیران می‌توانند از این فرصت بهینه‌ استفاده کرده و به جای پرداختن به مسائل فرعی به فکر خدمت به مردم و حل کردن مشکلات مردم باشند.

لاریجانی در ادامه به سخنان حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) هشدار می‌دهد که انسان عاقل کسی است که دچار مستی مال و مستی قدرت نشود؛ معمولا این طور است که اگر انسان پولدار شود حواسش به سمت دیگری می‌رود یا مستی قدرت آن است اگر کسی سمت و قدرتی پیدا کرد وقتش را صرف خدمتگذاری نکند و خود را به مسائل دیگر و اموراتی که وقت را تلف و اختلاف ایجاد می‌کند مشغول کند که متاسفانه ما گاهی در کشور دچار این مسئله می‌شویم و گاهی افراد در مسندهایی قرار می‌گیرند که کشور را دچار اختلافات می‌کنند و به جای وحدت به اختلاف دامن می‌زنند و در این صورت کارها پیش نمی‌رود.

لاریجانی اضافه کرد: ما باید در کشور فضای کار، تلاش و همت را جایگزین اختلافات کنیم و نگذاریم به جای اینکه وقت صرف کار شود دعوا و مشکل ایجاد شود اگر کسی می‌خواهد دچار بد مستی قدرت نشود باید قصدش خدمت به مردم باشد،‌اتحاد و رفقات ایجاد کند و همت‌ها را بسیج کند. اگر مشکلاتی در کشور است برای این است که این سنت رعایت نشده است؛ گاهی مدح و ستایش‌های بلاوجه و گاه مستی قدرت اتفاق می‌افتد؛ انسان عاقل باید از این امور بپرهیزد و از ظرفیت علم وقدرت و جوانی برای خدمت به مردم استفاده کند.

 عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ضمن تشکر از حضور خانواده‌های شهدا در مراسم افتتاح بزرگراه امام علی (ع) تصریح کرد: اراده جوانان و شهدا در ۸ سال دفاع مقدس موجب آزادسازی خرمشهر شد، از طرف دیگر می‌دانیم که آزادسازی خرمشهر منجر به سرافرازی سیاسی کشور نیز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر شرایط بین‌المللی را در آن زمان تغییر داد، گفت: این عملیات نظامی دستاوردهای سیاسی بسیاری برای کشور داشت.

لاریجانی با اعلام اینکه امیدوارم نتیجه انتخابات آتی ریاست جمهوری بار دیگر موجب سرافرازی کشورمان در جهان شود، یادآور شد: با تحقق این موضوع غرب متوجه می‌شود که با جمع نخبگان و مسئولان توانا طرف است.

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت با بیان اینکه تحقق حماسه سیاسی و سرافرازی ایران تنها با وحدت مردم و حضور در صحنه انتخابات به‌دست می‌آید، گفت: به طور حتم غرب در شرایط کنونی تمام توجه خود را به صحبت‌های مسئولان متمرکز کرده است، از این‌رو افراد باید از مشاجره و اختلاف‌پراکنی پرهیز کرده و در جهت تحقق حقوق مردم تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه همه کاندیداهای ریاست جمهوری باید با توجه و هوشیاری بستر انتخابات را به میدان اراده ملی کشور تبدیل کنند، افزود: بهبود زمینه معنوی و مادی کشور موجب محقق شدن آرمان‌های شهدا می‌شود، از طرف دیگر مسئولان باید با تصمیمات و تدابیر اندیشمندانه و درست، زمینه را برای رخنه دشمنان فراهم نکنند، اگر امور کشور با همت، درستی و عزت انجام شود، به طور حتم زمینه تحقق حماسه سیاسی فراهم می‌شود.

لاریجانی در پایان این مراسم، از محمدباقر قالیباف شهردار تهران تقدیر کرد و گفت: قالیباف مدیر پرتوان و سرزنده است که توانسته است آبادانی را در شهر تهران ایجاد کند.

انتهاي پيام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار