به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، محسن شاکر یکی از مزایای سامانه اساتید حوزههای علمیه خواهران را تجمیع اطلاعات و سوابق علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی آموزشی اساتید و امکان مدیریت سامانه، توسط مدیران واحدهای آموزشی و مدیریتهای استانی حوزههای علمیه خواهران ذکر کرد.
وی مدیریت و بهینهسازی جذب و گزینش اساتید و بازخوردگیری از عملکرد اساتید سراسر کشور، تأمین بههنگام اساتید مورد نیاز حوزههای علمیه خواهران و ارتقاء سطح علمی، فرهنگی و اخلاقی اساتید با هماهنگی معاونتهای پژوهش و فرهنگی حوزههای علمیه خواهران را از جمله اهداف راهاندازی این سامانه دانست.
مدیر نرمافزار حوزههای علمیه خواهران با بیان اینکه سامانه اساتید حوزههای علمیه خواهران به منظور دسترسی سريع و آسان به همه اطلاعات مورد نیاز اساتید، شناسایی اساتید نخبه و فراهم شدن امکان نظارت جامع و جلوگیری از تخلفات احتمالی مدارس تهیه شده است، اضافه کرد: افزایش سرعت رسیدگی به امور، صرفهجویی در وقت، هزینه و نیروی انسانی، افزایش دقت در تحلیل اطلاعات و سرعت انتقال اطلاعات و امکان پیگیری دقیق و منظم از جمله سایر اهداف ایجاد این سامانه به حساب میآید که در اختیار معاونت آموزش حوزههای علمیه خواهران قرار گرفته است.
وی با اشاره به امکانات و قابلیتهای این سامانه اظهار داشت: این سامانه امکان ثبت اطلاعات شخصی و سجلی، ثبت سوابق مختلف علمی، تدریس، فرهنگی، پژوهشی، اجرایی و...، ارزیابی اتوماتیک اساتید جهت ثبت مجوز تدریس برای هر درس با توجه به فرمها، سوابق مختلف استاد و قوانین موجود، امکان دخالت عامل انسانی در ارزیابی اتوماتیک، صدور مجوز برای تدریس هر استاد و امکان تعریف فرمهای ارزیابی و ارزشیابی به صورت پویا فراهم میآورد.