کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: حماسه انتخابات، انتخاب فرد اصلح است و اصلح یعنی کسی که کشور را به جایگاه اول منطقه براساس چشم‌انداز افق نظام برساند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا عارف" در همایش "بیداری اسلامی، افق‌های آزاد و انتخابات 92" که در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت:‌ امسال سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده و قطعا حماسه سیاسی، انتخابات است و مهمترین نقش مردم انتخاب شخص دوم مملکت یعنی رئیس‌جمهور است.  
 
وی با اشاره به اینکه اولین مصداق حماسه سیاسی حضور مردم است، افزود: مسئولان نباید اصل حضور مردم را فراموش کنند زیرا شرکت مردم در انتخابات تعیین کننده است.  
 
عارف در خصوص اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی گفت:‌ حقیقتا جامعه ما دچار فساد اخلاقی و بی‌قانونی شده است؛ اخلاق مبنای دین ماست و باید اخلاق در جامعه حاکم شود.
 
کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در خصوص اینکه نشاط باید در جامعه حاکم باشد، اظهار داشت:‌ دانشگاه‌ها و دانشجویان نشاط لازم را ندارند و انتخابات می‌تواند نشاط را به آنها برگرداند؛ چرا كه دانشجویان سرمایه ملی هستند که باید روحیه آنها حفظ شود.  
 
وی درباره انتخابات پیش رو تصریح کرد: حماسه انتخابات، انتخاب فرد اصلح است و اصلح یعنی کسی که کشور را به جایگاه اول منطقه براساس چشم‌انداز افق نظام برساند.  
 
عارف در خصوص حماسه رفاقت و همدلی افزود: با توجه اختلاف سلیقه موجود در بین کاندیداها این امر نباید منجر به نفاق و درگیری شود و همه باید اصالت و رفاقت را در صحنه‌های سیاسی رعایت کنیم و باید بعد از انتخابات رفاقت و همدلی حاکم شود و نباید بعد از انتخابات به تسویه حساب و حرف‌های سیاسی منجر شود. 

عارف در ادامه اين همايش با بيان اينکه شاخصه‌هاي دانشگاهي در کشورمان وضعيت مطلوب مي‌برد ادامه داد: ارتقاي اساتيد از وضعيت قابل قبولي برخوردار است؛ بهره گيري از منابع زير زميني و موقعيت جغرافيايي به عنوان عوامل کمک کننده اي است که بتوانيم به افق چشم انداز وصل کنيم.

 اين کانديداي رياست جمهوري يازدهم تصريح کرد: ما  اسناد بالادستي خوبي داريم  که براي اجراي آن به ايجاد يک فضاي مناسب عزم راسخ نياز داريم.

وي با بيان اينکه همه ما  دلمان براي نظام مي‌سوزد ادامه داد: هيچ جريان سياسي نمي‌تواند بدون کمک جريان ديگر موفق باشد و بايد شايسته سالاري را ملاک خود قرار دهيم و البته بنده هر جايي که بوده ام که اين گونه عمل کرده‌ام.

وي درباره پرونده هسته‌اي ا ظهار داشت: پرونده هسته‌اي ما سياسي است و دنياي غرب به خوبي مي‌داند ما در اين پرونده به قانوني عمل کرده‌ايم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام بيان کرد: تلاش مي‌کنيم روابط دوستانه کشورهايي که زمينه همکاري خوبي با ما دارند برقرار کنيم و در اين راستا مي‌توانيم از ظرفيت کشورهاي عدم تعهده هم بهره بگيريم.

 معاون اول دولت اصلاحات ادامه داد: بايد  سرانه  در آمد بالا برود و در اين باره ما رشد اقتصادي هشت درصدي را برنامه ريزي کرده‌ايم.

وي با اشاره به اينکه ما به گونه‌اي برنامه ريزي کرديم در ميان 50 کشور اول دنيا قرار بگيرم ادامه داد: بايد پرداخت‌هاي هزينه درماني مردم به زير 20 درصد برسد و دفترچه بيمه نيز جايگاه خوبي پيدا کند.

عارف با بيان اينکه برنامه ويژه‌اي براي يک رقمي کردن نرخ بيکاري دارم گفت: ما هدف گذاري کرده‌ايم که به رشد اقتصادي 8 % برسيم بهره وري در کشور پايين است و بايد بالا برود رسيدن به نرخ تورم يک رقمي کار سنگيني  اما شدني است؛ نبايد دولت کسري بودجه داشته باشد و بانک مرکزي بايد استقلال داشته باشد.

وي با بيان اينکه بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات جرو اولويت‌هاي آينده قرار داده‌ايم گفت: کشورمان قطب منطقه در همه بخش‌ها است و بهترين موقعيت را براي استفاده از ترانزيت کالا داريم.
 
عارف گفت: سن ازدواج در کشور پنج سال بالا رفته و شاخص نرخ طلا به وضعيت نگران کننده رسيده که بايد براي آن چاره‌اي انديشيد.

معاون اول دولت اصلاحات تاکيد کرد: بايد نقدعمل کرد اصلاحات در سال 84 انجام بدهيم و خود بنده نيز بيشترين نقد را دارم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا به نتيجه‌اي که در صندوق‌هاي راي بر مي‌آيد، پايبند است يا خير گفت: بنده يک فرد قانون مدار هستم و به ياد ندارم تاکنون خلاق قانون عمل کرده باشم بنابر اين انتخابات هر نتيجه‌اي که داشته باشد مورد قبول است.

عارف در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا احتمال کناره گيري‌اش به نفع حسن روحاني وجود دارد يا خير گفت: در کشور ما هر چيزي امکان دارد و غير ممکن‌ها هم ممکن مي‌شود اما آرزوي من اين است که در اين انتخابات ميان چپ‌ها و راست‌ها يک کانديداي ائتلافي بيرون بيايد و اگر کسي براي انجام اين اقدام پيش قدم شود مطمئنا بنده دومين نفري هستم که از آن حمايت مي‌کنم.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا با مخالفان نظام ارتباط برقرار مي‌کنيد گفت: رابطه با مخالفان نظام جزو خط قرمز ما است شهداي ما و آرمان‌هاي ما اجازه نمي‌دهند با مخالفان نظام ارتباط داشته باشيم.

اين كانديداي رياست جمهوري در پاسخ به سوال که تيم کلي گروه‌تان شامل چه کساني است گفت: شايسته سالاري و الگو مداري نظر  من است و سابقه من نشان از آن دارد که توجه زيادي به شايسته سالاري دارم و افراد کارآمد و خبره را در دولت خود پذيرش خواهم کرد.

وي در پايان در پاسخ به اين سوال چقدر به قانون احترام خواهيد گذاشت، خاطرنشان كرد: تحطي از قانون اصلا خوب نيست و من هرگز قانون را دور نمي‌زنم.

نامزده يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: اجماع در بين نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري امکان پذير است و ما خوشحال مي‌شويم که از هشت نفر نهايتا دو سه نفر در انتخابات حضور پيدا کنند.

عارف در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه آيا امکان دارد بين اصلاح طلبان و جريانات ديگر يک کانديدا معرفي شود گفت : هر چيز امکان دارد و در انتخابات اجماع امکان پذير است و ما خوشحال مي شويم از اينکه به اين نتيجه برسيم که از بين 8 کانديد در نهايت دو يا سه نفر وارد عرصه شود.
 
وي درباره اينکه آيا روحاني را اصلاح طلب مي‌دانيد افزود: بارها اين موضوع مطرح شده است لذا از خود ايشان سوال بکنيد تا جواب اين سوال را بدهند.

عارف در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه آقاي غرضي خود را يک مدير اصلاح طلب  دانسته است آيا اين موضوع را قبول داريد اظهار داشت: من وي را يک مدير با ارزش مي‌دانم که وزير سابق بوده و هميشه رابطه خوبي با هم داشتيم و نظر ايشان را قبول دارم.

اين كانديداي رياست جمهوري درباره اينکه مقام معظم رهبري  بارها بر فتنه تاکيد کردند اما شما به اين موضوع اعتقاد نداريد اظهار داشت: مقام معظم رهبري همواره  در سخنراني در قم داشتند  فرمودند فتنه 88 ريشه از خارج از کشور بوده و اسرائيل و ‌آمريکا در آن نقش داشتند لذا مقام معظم رهبري هيچ گاه درباره فهم گروه هاي داخلي صحبت نکردند از اين رو وي اعتقاد دارم بايد يک فضايي براي همه جريانات در نظر گرفته شود و يک طرفه فضاي کارشناسي بايد فهم گروه‌هاي د اخلي در فتنه مشخص شود.

وي درباره اينکه آيا جناب عالي اگر رئيس جمهور شويد چقدر از  نظرهاي هاشمي استفاده خواهيد کرد تصريح کرد: بنده به همه نظرات  اهميت مي‌دهم و هم از اين رو يک هيات مشاوره و يک هيات منتقد در دولت خود تشکيل خواهم داد.

عارف در  پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينکه اگر يک نامزد اصلاح طلب تصدي پست رياست جمهوري را بر عهده بگيرد مواضع‌ وي در قبال کشورهايي چون سوريه چه خواهد بود تصريح کرد: در مورد مقوله سياست خارجي دولت‌ها موظف به رعايت اصول کلي هستند که در شوراي عالي امنيت ملي بحث مي‌شود و به تاييد مقام معظم رهبري مي‌رسد علي الاصول سياست‌ها و راهبردهاي خارجي ما با تغيير دولت عوض نمي‌شود بلکه تاکتيک‌ها و روش‌هاي ما عوض مي‌شود که با تعامل بيشتر با دولت‌هاي ديگر بتوانيم روابط بيشتري را داشته باشيم.

عارف در باره الويت‌هاي کاري خود در دولت يازدهم گفت: مهار تورم مقابل با بيکاري، اشتغال و مسکن از مهم ترين برنامه هاي کاري بنده است که در آينده نزديک آنها را منتشر مي‌کنم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عارف ، همایش ، بیداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار