معاون وزیر علوم از وجود 4 میلیون و 400 دانشجو در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان نادری‏‎منش در جمع خبرنگاران افزود: درحال حاضر 4 ميليون و 400 دانشجو و 70 هزار هیأت علمی در دانشگاه‎های کشور فعالیت دارند.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه رشته‎های دانشگاه لرستان از 50 به 150 رسیده، اظهار کرد: عموماً این افزایش در تحصیلات تکمیلی و در مقادیر قابل توجهی مجوز دکترا و ارشد داده شده است.

دکتر نادری‎منش با اشاره به اینکه نیاز جدی کشور در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتراست، تصریح کرد: بر اساس برنامه‎های پیش‎بینی شده به اهداف مورد نظر رسیدیم و در این راستا نباید شیب تندتر از این باشد.

دکتر نادری‎منش یادآور شد: بر اساس طرح آمایش آموزش‎ها در هر منطقه‎ای توانمندی‎ها و زمینه‎های اشتغال بررسی شود و رشته‎ها و رشته محل‎ها با توجه به نیاز و پتانسیل هر منطقه راه‎اندازی شود.

وی از تشکیل سند آمایش آموزشی خبر داد و گفت: این مهم شکل گرفته و به شورای انقلاب فرهنگی ارائه و در ستاد نقشه جامع علمی کشور در حال بررسی است؛ همچنین بخش‎های عمده‎ سندهای استانی نیز با محوریت دانشگاه‎های مادر هر استان شکل گرفته که بعد از سند ملی، سند استانی نیز تدوین خواهد شد.

ويبیان کرد: از دو سال پیش بر اساس یافته‎های وزارت علوم رشته‎هایی را اولویت‎بندی و به آنهایی که اولویت بیشتری دارند در هر استان مجوز داده شده است.

معاون وزیر علوم در خصوص پردیس خودگردان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در تحصیلات تکمیلی این بود که ظرفیت کافی نداشتیم و تعداد قابل توجهی از جوانان به خاطر تحصیل به خارج کشور می‎رفتند، اظهار کرد: عموماً، خانواده‎ها از آسیب‎های فرهنگی، نامطلوب بودن کیفیت آموزشی و گرانی هزینه‎ها گلایه داشتند که بر این اساس در برنامه پنجم توسعه پیش‎بینی شد که مجوز ظرفیت مازاد به دانشگاه‎ها با اخذ شهریه تمام داده شود و با برنامه‎ریزی‎های انجام شده، پردیس‎های خودگردان شکل گرفت.

دکتر نادری‎منش هدف از ایجاد ظرفیت‎های مازاد را جذب تعداد قابل توجهی دانشجو بیان کرد و گفت: البته قبلاً به این پردیس‎ها در مناطق آزاد مجوز داده می‎شد اما در حال حاضر به دانشگاه‎ها در استان‎ها مجوز می‎دهند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: زیرساخت‎های عمرانی طی 8 سال گذشته به 11 میلیون مترمربع رسیده در حالیکه این زیرساخت‎ها در سال 85-84، 5 میلیون مترمربع بوده است.

دکتر نادری‎منش بر جذب اساتید جوان و به روز تأکید کرد و گفت: در بحث کیفی‎سازی آموزشی باید این مهم لحاظ شود./س

برچسب ها: وجود ، دانشجو ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.