استاندار خوزستان گفت: برگزاری دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری درصنایع تکمیلی پتروشیمی در 11 و 12 تیرامسال فرصت مغتنمی برای جذب مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، سید جعفر حجازی در جلسه ستاد سرمایه گذاری خوزستان در محل ساختمان خدمات اقتصادی و سرمایه گذاری خوزستان دراهواز افزود: استان خوزستان آمادگی دارد تا با برگزاری این همایش زمینه حضور سرمایه گذران از سایر کشورها را بیش از پیش در استان فراهم کند .

وی بیان داشت: با توجه به برگزاری اولین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذرای استان خوزستان در سال 86 و موفقیت های به دست آمده دراین همایش ،همایش بین المللی فرصت های سرمیاه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشمی می تواند باعث رونق این صنعت دراستان خوزستان شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی بسیاری از کشور های جهان تامین غذا است که به عنوان چالش فعلی جهان مطرح است و با توجه به صادارت موفق اقلام کشاورزی از استان خوزستان به سایر استان ها ، صادر کنندگان استان خوزستان می توانند با شناسایی بازارهای هدف در این زمینه موفق عمل کنند.

حجازی با بیان اینکه باید زمینه های گسترش ارتباط با کشورهای های خارجی از طریق صادارت فراهم شود گفت: برگزاری مرتب جلسات ستاد سرمایه گذاری در استان خوزستان موجب جذب سرمایه گذران خارجی در استان خوزستان شده و در حال حاضر توانسته ایم با ارتباط با کشورهایی مانند هند،پاکستان ،کشورهای خلیج فارس،عراق و برخی استان های کشور روسیه زمینه های حضور سرمایه گذران خارجی در استان را فراهم کنیم.

مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور نیز در این نشست با اشاره به برگزای همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی هدف اصلی از برگزاری این همایش را جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی دانست.

محمد زیار بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید صنایع تکمیلی پتروشیمی در کشور 60میلیون تن است که از این میزان تنها 11 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید می شود.


وی افزود: با برگزاری این همایش و با جذب سرمایه گذار برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی می توان ظرفیت تولید را افزایش داد که این امر موجب بوجود آمدن اشتغالی پایدارد در جامعه خواهد شد.

مدیر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی کشور بیان داشت: با ایجاد صنایع پایین دستی در پتروشیمی ارزش افزوده و اشتغال زیادی ایجاد می شود به طوری که میزان اشتغال حاصل از ایجاد این صنایع پایین دستی حداقل 5 برابر صنایع بالادستی است.

زیار افزود: اکنون یک مدل جدید توسعه صنعت پتروشیمی را با الگوبرداری از کشورهای خارجی و بومی سازی، در کشور پیاده کرده ایم و این مدل تحت عنوان ˈشهرک های تخصصی ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمیˈ، برای نخستین بار در کشور اجرا می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.