در آستانه ميلاد پربركت اميرالمومنين حضرت علي (ع) و سالروز آزادسازي خرمشهر، از دست‌اندركاران توليدات راديويي و تلويزيوني راهيان نور در سالن رضوان بسيج صداوسيما قدرداني شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي رسانه ملي ؛ حجت السلام و المسلمين موسوي مقدم قائم مقام رسانه ملي با اشاره به سخناني از دكتر شهيد مطهري بر لزوم تبيين گفتمان دفاع مقدس تاكيد كرد و افزود: با گذشت سه دهه از تاريخ انقلاب، نسل جوان دوران دفاع مقدس، حيات امام خميني (ره)، ايثارگري و مبارزات دوران ستمشاهي را درك نكرده است و ما وظيفه داريم اين موضوعات را به نسل جديد منتقل كنيم.
 وي با بيان اينكه براي پايداري ارزش ها به الگوسازي نياز است بزرگ ترين الگوها را سرداران شهيد و افتخارآفرينان دفاع مقدس دانست و گفت: رسانه ملي وظيفه خود مي داند در ساختارها و قالب هاي مختلف، پاسداشت از ارزش ها، اعتلاي گفتمان دفاع مقدس و دفاع از حاملان اين ارزش ها را از طريق شبكه هاي راديويي و تلويزيوني بازتاب بدهد. 
قائم مقام رسانه ملي در پايان سخنانش با تقدير ويژه از اقدامات صورت گرفته در بخش‌هاي مختلف و آرزوي موفقيت براي آنها گفت: عليرغم همه تلاش و ابتكارات انجام شده راهيان نور سرشار از سوژه‌هاي ناب است كه اميدوارم اين سوژه ها به خوبي شناسايي شوند. 
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس نيزگفت: راهيان نور بزرگترين همايش فرهنگي در كشور است كه با زحمات شبانه روزي نيروهاي بسيجي شكل گرفته است. 
سردار سرتيپ دكتر كارگر افزود: همانطور كه مردم پيروز اصلي جنگ و دوران دفاع مقدس بودند در راهيان نور هم مردم حماسه مي آفرينند. 
وي گفت: در سال 84 تعداد 400 هزار نفر به اردوهاي راهيان نور اعزام شدند اما آمار سال 91 اعزام 4 ميليون نفر را نشان مي دهد كه علاوه بر جبهه هاي جنوب هم اكنون جبهه هاي غرب و شمالغرب نيز پذيراي بازديد كنندگان شده است. 
كارگر با تاكيد بر اينكه هر قدر ظرفيت ايجاد شود مردم از آن استقبال مي كنند افزود: نظرسنجي ها نشان از ارتقاي كمي و كيفي اردوها و تاثير اين اردوها بر زندگي زائران و بازديد كنندگان مي دهد. 
رئيس بسيج رسانه ملي نيز در سخناني با بيان اينكه اقدامات رسانه اي مركز بسيج رسانه ملي رشد كمي و كيفي قابل توجهي داشته است گفت: برنامه هاي راديويي و تلويزيوني بسيج در نوروز با سازماندهي وهدايت قرارگاه رسانه اي راهيان نور بسيج صداوسيما و همكاري و همراهي شايسته مسئولين و برنامه سازان رسانه ملي امسال نسبت به سال گذشته رشدي 108 درصدي داشته است.
 جعفري در مراسم تقدير از دست اندركاران توليدات راديو تلويزيوني راهيان نور رسانه ملي با بيان اين مطلب افزود: امسال سومين سالي بود كه قرارگاه رسانه اي راهيان نور در رسانه ملي به صورت منسجم و برنامه ريزي شده برنامه هاي راديويي و تلويزيوني متنوعي از اين مناطق در شبكه هاي مختلف سراسري و استاني روي آنتن برد.
 وي افزود: راهيان نور بستري است كه پيوند دهنده نسل امروز و دوران دفاع مقدس است، جريان زلالي از بازآفريني عظمتي كه پدران براي فرزندان خود آفريده اند.
جعفري با بيان اينكه رسانه ملي همواره در جهت نشر آثار دفاع مقدس تلاش كرده است گفت: اگر تلاش همكاران صداوسيما در ضبط صدا و تصوير حماسه آفرينهاي دفاع مقدس نبود نسل امروز نمي توانست شاهد فداكاري و ايثارگريهاي آنها باشد. 
وي افزود: امروز هم رسانه ملي با بهره گيري و حمايت از خاطرات آن دوران تلاش مي كند تا به بهترين شكل دلاورمرديها را براي نسل امروز بازگو كند. 
گفتني است؛ در خصوص پخش كمي برنامه هاي مرتبط با راهيان نور، طبق ارزيابي هاي صورت گرفته و گزارش رسمي معاونت اطلاعات و برنامه ريزي سازمان صداوسيما شبكه هاي راديويي ورزش، جوان، ايران و فصلي به ترتيب رتبه هاي اول تا چهارم و همچنين شبكه هاي تلويزيوني اول، سوم، جام جم و قرآن و معارف سيما به ترتيب رتبه هاي اول تا چهارم و شبكه دوم سيما به صورت ويژه عنوان رتبه برتر را از آن خود كرده اند.
 در پايان مراسم  از پرتال مركز بسيج رسانه ملي رونمايي شد. اين پرتال داراي 100 زيرپرتال است كه در هر بخش مخاطبان ويژه اي دارد. علاقمندان مي توانند براي استفاده از اين پرتال به آدرس اينترنتيwww.basij.irib.ir  مراجعه كنند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار