فرماندار شهرستان سقز، وجود هفت معدن طلا در اين شهرستان را به عنوان يك ظرفيت بالا براي اشتغالزايي دانست و گفت: با فعال كردن اين معادن آينده درخشاني در انتظار مردم شهرستان سقز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، فخري در نشست مشترك اصناف و بازاريان شهرستان سقز با فرماندار و نماينده مجلس، از بازاريان اين شهرستان به عنوان صنفي صادق و درستكار نامبرد و اظهار داشت: به دليل مشتري مداري و انصاف در معامله، بازاريان سقزي از جايگاه و مقام ارزشمند مردمي برخوردار هستند.
وی گفت: شهرستان سقز از لحاظ نيروي انساني كار آمد، باسواد و آگاه داراي ظرفيت هاي زيادي است و بايد با همدلي و همفكري هم در راستاي ايجاد شغل و كار براي مردم تلاش كنيم.
فرماندار سقز وجود هفت معدن طلا در اين شهرستان را به عنوان يك ظرفيت بالا براي اشتغالزايي دانست و گفت: با فعال كردن اين معادن آينده درخشاني در انتظار مردم شهرستان سقز خواهد بود.
فخري افزود: در راستای اشتغال براي مردم شهرستان در سال جاري بيش از 30 ميليارد تومان تسهيلات پرداخت شده است كه در اين راستا رتبه اول را در پرداخت تسهيلات در سطح استان به خود اختصاص داده ايم.
فرماندار شهرستان سقز به بعضي صنوف آلاينده در داخل شهر سقز كه براي رفت و آمد مردم مشكل درست مي كنند و نيز ايجاد آلودگي صوتي دارند اشاره کرد و برهمكاري فرمانداري با مجمع امور صنفی براي جانمايي و ساخت نمايشگاه خودرو و شهرك صنوف آلاينده تاكيد و قول مساعد داد.
وي از انبار سه تن آرد برای تزریق در  بين خبازي هاي سطح شهر به منظور رفع كمبود آرد در اين شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون از لحاظ نان در این شهرستان مشکلی نبوده است و تعداد پنج خبازی که اقدام به کم فروشی کرده بودند به پنج روز تعطیلی محکوم و برای جزای نقدی هم به تعزیرات معرفی شدند.
نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه بازاریان شهرستان سقز جزو صنوف تاثیر گذار در سطح جامعه هستند، بر همکاری خود به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات آنان قول مساعد داد.
محسن بیگلری با اشاره به اینکه سقز دومین شهر بزرگ استان کردستان و دارای بازاری قدیمی است، بر احداث بازار جدید سقز و نیز احداث شهرک صنوف آلاینده تاکید کرد.
وی توسعه بازار سقز را یک حق مسلم بازاریان این شهرستان دانست و گفت: تعامل اصناف و بازاریان و نیز مردم با مسئولان را موجب تسریع در کارها دانست و در این راستا برهمکاری متقابل تاکید کرد.
در اين نشست مشترك كه با حضور فرماندار، نماينده مردم شهرستان هاي سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي، رئيس مجمع امور صنفي و اتحاديه هاي  صنفي شهرستان سقز در سالن اجتماعات فرمانداري این شهرستان برگزار شد، رئيس مجمع امور صنفي شهرستان سقز هم در سخناني با بيان اينكه هم اكنون بيش از 10 هزار واحد صنفي داراي پروانه كسب در اين شهرستان فعاليت دارند گفت: تنها كمتر از دو درصد اين واحد ها مرتكب تخلف صنفي آن هم در حد بسیار کم شده اند.
رشيد غفوري افزود: 70 درصد واحد هاي صنفي اين شهرستان توزيع كننده هستند كه از مسئولان انتظار مي رود اين مجمع را براي رونق صنوف در ساير بخش ها به ويژه بخش توليدي با در اختيار گذاشتن تسهيلات كم بهره به متقاضيان كمك كنند.
وي در ادامه اظهار داشت: به منظور رسيدگي بيشتر به امورات بازاريان به زودي ساختمان جديد مجمع امور صنفي در زميني به مساحت بيش از يكهزار متر مربع احداث خواهد شد./ب

برچسب ها: معدن ، طلا ، اشتغالزایی ، سقز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.