آیت‌الله اسدالله ایمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با برنامه بدون خط‌خوردگی رادیو گفتگو شوراي نگهبان را به عنوان يک مانع براي تحقق اهداف دشمن عليه ايران دانست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله اسدالله ايماني در گفتگو با برنامه بدون خط‌خوردگی رادیو گفتگو اظهار داشت: تایید افراد ذیصلاح برای حضور در مسندهای تصمیم‌گیری و مدیریت کشور بر عهده شورای نگهبان است و اعضای فقیه شورای نگهبان فقهای عادلی هستند که عدالت در وجود آنها نهادینه شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شوراي نگهبان در مورد تائید قانون‌های مجلس، برگزاری انتخابات و در زمینه صلاحیت افراد به مر قانون توجه می‌کند.

وی تمکین در برابر مصوبات شورای نگهبان را تمکین از قانون خواند و تاکید کرد: اگر کسی به نظر شورای نگهبان در مورد تایید صلاحیت‌ عکس‌العمل منفی داشته باشد، این نشان دهنده عدم صلاحیت او برای ریاست‌جمهوری است.

آیت‌الله ایمانی در پاسخ به این پرسش که در کشورهای دیگر تا چه اندازه نهادهایی همچون شورای نگهبان وجود دارد، گفت: در همه کشورهای دنیا چنین مجموعه‌ای به اشکال دیگر مانند دادگاه قانون اساسی و غیره براي تائید صلاحیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه رسانه‌های غربی علیه شورای نگهبان گفت: دشمن می‌خواهد با تضعيف جمهوری اسلامی مانع حرکت رو به جلو ايران در عرصه‌هاي مختلف شود و شوراي نگهبان را مانعي براي خود در اين مسير مي‌داند.

وی همچنین در مورد نقش مردم برای برگزاری حماسه سیاسی در کشور تصريح کرد: شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف برای مردم است و در جمهوری اسلامی رای مردم ملاک است.

آیت‌الله ایمانی در پايان خاطرنشان کرد: تثبیت قدرت، تحکیم پایه‌های کشور و بالابردن قدرت چانه‌زنی جمهوری اسلامی در جهان با مشارکت مردم در عرصه انتخابات ارتباط تنگاتنگ دارد و مردم موظف‌اند که برای ارتقای کشور حضور پرشوري در انتخابات داشته باشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار