آبفای شیراز به عنوان نخستین شرکت آب و فاضلاب در کشور موفق به کسب گواهینامه استاندارد بین المللی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، مدیر دفتر بهبود بهره وری وتحقیقات آبفا شیراز گفت: این مرکز به عنوان اولین شرکت آب و فاضلاب درکشور با همکاری کارکنان موثر بر سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی موفق به اخذ استانداردISO22000:2005,HACCP برای شبکه آب آشامیدنی ازشرکتACSانگلستان شد.

علی تقی زاده افزود: رهیافتی سیستماتیک، سیستم مدیریت ایمنی غذا و منطقی در راستای تامین ایمنی مواد غذایی است که این سیستم در صدد است با ارزیابی عوامل خطرزا، شناسایی خطرات و برقراری سیستم کنترل آنها در هر مرحله، ازتولید محصول نامنطبق و ناسالم جلوگیری به عمل آورده و تا حد امکان رضایت مشترکین را جلب نماید.

وی گفت:آبفا شیراز، به عنوان نخستین شرکت آب و فاضلاب دارای گواهینامه استقرار استانداردISO22000 در ایران، با همکاری همه کارکنان موثر بر سیستم مدیریت ایمنی مواد غذایی برآن است تا با استمرار این سیستم را با الگو قراردادن استانداردهایISO22000:2005,HACCP برای شبکه آب آشامیدنی در محدوده ی شهرک گلستان ایجاد، مستند، اجرا و نگهداری و در صورت نیاز آن را به روز آوری کند.

این مقام مسئول ادامه داد: با اجرای این استاندارد شرکت اطمینان دارد که تمامی عوامل خطر زا را شناسائی، ارزیابی و کنترل کند و محصول به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم به مصرف کننده آسیبی نمی رساند.

تقی زاده افزود: با استقرار سیستم مدیریت ایمنی غذا، اطلاعات مربوط به توسعه، اجرا و به روزآوری سیستم مدیریت ایمنی غذا را در درون سازمان تا حد لزوم مبادله می کند تا از ایمنی غذایی که توسط این استاندارد الزام شده اطمینان حاصل کند.

وی با اشاره به این موضوع که از الزامات این استاندارد بین المللی حصول اطمینان از مطابقت سازمان با خط مشی ایمنی غذایی تدوین شده است افزود: استاندارد بین المللیISO22000 الزاماتی را مشخص می کند تا شرکت آب و فاضلاب شیراز شبکه توزیع شهرک گلستان در موارد طرح ریزی، اجرا، اداره، نگهداری و به روزآوری سیستم مدیریت ایمنی غذا با هدف تامین محصول ایمن برای مصرف کننده و همچنین برقراری ارتباط اثر بخش در مورد مسائل ایمنی غذا با تامین کنندگان، مشترکین و طرف های ذینفع مرتبط با زنجیره غذایی را توانمند کند./س

برچسب ها: شیراز ، شرکت ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.