يک وکيل دادگستري گفت: اعلام و افشای منابع مالی کاندیداها برای تبلیغات در قانون انتخابات، مسکوت مانده و همواره قبل و بعد از انتخابات ارقام عجیب و غریبی به عنوان هزینه‌های انتخاباتی مطرح مي‌شود، که هيچ توضيح خاصي از سوي نامزدهاي انتخاباتي ارائه نمي‌شود.

"بهمن کشاورز" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با چگونگي فعاليت كانديداها پس از احراز صلاحيت درباره قانون اصلاح انتخابات، اظهار داشت: ماده 31 قانون اصلاح انتخابات که هيات اجرائي را تغيير داده و قانونگذار اين تركيب را به نحوی تعيين کرده که علاوه بر وزیر کشور به عنوان رئیس هیات، افرادی از قوای مقننه و قضائیه و وزير اطلاعات در آن عضويت دارند.

وي با انتقاد از محدودیت مدت تبلیغات گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، مردم با کسانی به عنوان کاندیدا مواجه هستند که آن‌ها را نمی‌شناسند و برای شناسایی آنها به وقت کافی و امکانات نیاز دارند.

کشاورز با تاکيد بر اينكه اعلام و افشای منابع مالی کاندیداها برای تبلیغات در قانون انتخابات مشخص نيست تصريح كرد: همواره قبل و بعد از انتخابات ارقام عجیب و غریبی به عنوان هزینه‌های انتخاباتی مطرح مي‌شود، که هيچ توضيح خاصي از سوي نامزدهاي انتخاباتي ارائه نمي‌شود، در صورتيکه در کشورهاي مختلف اين موضوع اهميت ويژه‌اي دارد و حتي تعيين کننده است.

رئيس سابق اتحاديه سراسري كانون‌هاي وكلا خاطرنشان كرد::مشخص و روشن نبودن هزينه تبليغات ممكن است برخي  با اقدامات وسیع غیرقانونی و تقلب‌آمیز نتیجه انتخابات را به نفع خود تغییر دهند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار