برخی افراد با آغاز دوران بارداری به دنبال ورزش هایی هستند که تا کنون انجام نداده اند بنابر توصیه پزشکان متخصص زنان و زایمان انجام این ورزش ها ممنوع است.

منیو آیرملو جراح زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران ساختار بدن افراد را باهم متفاوت خواند و گفت: ورزش در دوران بارداری باید به گونه ای باشد که مادر احساس خستگی وتنگی نفس نکند.

وی در ادامه گفت: انجام ورزش هایی مانند اسکی و یا اسب سواری که ممکن است موجب عدم تعادل مادر شود در دوران بار داری ممنوع می باشد.

این جراح زنان و زایمان تصریح کرد: پیاده روی در سطح صاف ورزش مناسب و بی خطری برای دوران بارداری است اما باید تا جایی بایستد که احساس خستگی را برای مادر به همراه نداشته باشد.
 
آیرملو افزود: عضلات شکم در دوران بارداری تحت اثر هورمون ها شل می شوند و نقشی که در حفاظت از بدن در وضعیت طبیعی از ستون فقرات دارند را نمی توانند ایفا کنند در نتیجه باعث ضعف عضلات شکم می شوند که باید با مراجعه به پزشک و آموزش عضلات کمر و ران ها را تقویت کنند.
وی در ادامه توصیه کرد: به طور کلی باید خانم ها همیشه ورزش کنند تا با شروع بارداری بدن متحمل فشار زیاد نشود.

آیرملو در پایان با تأکید بر این نکته که مادران باردار در این دوران هیچ کار ماجراجویانه و غیر عادی انجام ندهند خاطر نشان کرد: مادران ورزش هایی که تا این زمان انجام نداده اند را شروع نکنند.
برچسب ها: بارداری ، ورزش ، پیاده روی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار