معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری كشور گفت: استان اردبیل در زمینه جذب گردشگران سلامت از كشورهای خارجی جزو پنج استان برتر كشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منوچهر جهانیان در حاشیه آیین اختتامیه اولین همایش ملی توسعه گردشگری و سرمایه گذاری استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر افزود: پارسال بالغ بر 10 میلیون نفر به استان اردبیل مسافرت كردند و در این مدت 30 هزار گردشگر سلامت نیز وارد این استان شده اند.

وی گفت: گردشگران سلامت استان اردبیل در سال گذشته 200 میلیون دلار برای كشور درآمد ارزی داشته اند.

وی از شهرستان مشگین شهر به عنوان قطب گردشگری طبیعی تاریخی كشور نام برد و بر ترویج صنعت گردشگری در این منطقه تاكید كرد.

یونس اسدی نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان مشگین شهر از مناطق بكر و باستانی كشور است و وجود كوه سبلان و ده ها چشمه آبگرم و آثار متعدد باستانی این شهرستان به یكی از مناطق مهم گردشگری كشور وحتی دنیا تبدیل كرده است.

وی با بیان این كه در سال های اخیر اقدامات خوبی برای ترویج صنعت گردشگری در این شهرستان شده از آمادگی مجموعه شهرستان برای حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش گردشگری خبر داد.

وی هدف از برگزاری اولین همایش ملی توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در شهرستان مشگین شهر را پایش گردشگری در قالب آمایش سرزمینی و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری استان اردبیل بویژه شهرستان مشگین شهر ذكر كرد./ب

برچسب ها: اردبیل ، جذب ، گردشگران ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.