گزارش های جهانی نشان می دهد که توزیع ناعادلانه منابع و امکانات بهداشتی در دنیا، مانع تحقق هدف بهداشت برای همه شده و استراتژی های بهداشتی را با شکست مواجه کرده است.

محمد مهدی لطیفی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود: اگر چه در سال های اخیر میزان ابتلا، ناتوانی و مرگ و میر بسیاری از بیماری ها که عمدتا عفونی هستند کاهش یافته و در مجوع جامعه بشری به پیشرفت های زیادی در عرصه بهداشت و درمان رسیده است، اما وضعیت بهداشتی بسیاری از مردم جهان همچنان نامطلوب و نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اهداف بهداشتی قرار بود سالها پیش به تحقق انجامیده و نمود آن در کشورها مشخص شود، تصریح کرد: برخی از کشورهای جهان حتی به کمترین نتایج ممکن نیز نرسیده اند و بسیاری دیگر از کشورها نیز با مشکلات عمده مواجه شدند.

لطیفی با اشاره به اینکه مراقبت های بهداشتی درمانی باید به صورت عادلانه ای برای تمام افراد جامعه فراهم شود، تاکید کرد: گزارش های جهانی نشان می دهد که توزیع ناعادلانه منابع و امکانات بهداشتی در دنیا، مانع تحقق هدف بهداشت برای همه شده و استراتژی های بهداشتی را با شکست مواجه کرده است.

وی یاد آور شد: متاسفانه در بسیاری از کشورها، بیشترین خدمات بهداشتی و درمانی برای درصد کمی از مردم تامین و در مقابل گروه زیادی از مردم از حداقل مراقبت های بهداشتی و درمانی محروم هستند./ ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار