نمایندگان مجلس مصوب کردند که 30 هزار میلیارد تومان برای پرداخت کلیه مطالبات ایثارگران و هزینه‌های مربوط به بازنشستگان اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان در نوبت صبح جلسه علني امروز(سه‌شنبه31 ارديبهشت ماه ) و در راستاي بررسي بخش هزينه‌اي ماده واحده لايحه بودجه سال جاري، جزء 3 بند 13 اين ماده واحده را بررسي کردند.

براين اساس به دولت اجازه داده مي‌شود با رعایت قانون سياست‌هاي کلي اصل 44 قانون اساسي  در سقف سیصد هزار میلیارد ریال نسبت به فروش سهام، ‌سهم‌الشرکه، اموال، دارایی‌ها و حقوق مالی و نیروگاه‌های متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی تابعه و وابسته اقدام نموده و منابع حاصله را به رديف درآمدي 110502جدول شماره 5 اين قانون واريز نمايد.

به ازاي وجوه واريزي از محل اعتبارات 1010009 جدول شماره 8 اين قانون و مصارف مندرج در شماره 9 اين قانون اولويت پرداخت کليات مطالبات ايثارگران و هزينه‌هاي مربوط به بازنشستگان و پيشمرگان کرد مشمول طرح شهيد کاظمي اختصاص مي‌يابد.

اضافه مي‌شود در نظر گرفتن اعتبارات براي مشمولين طرح شهيد کاظمي پيشنهاد نعمت‌الله منوچهري نماينده پاوه بود که با 136 راي موافق،‌10 راي مخالف و 15 راي ممتنع از مجموع 213 نماينده حاضر به تصويب رسيد.

اين طرح بسيجيان کرد کشورمان را شامل مي‌شود و به طرح شهيد کاظمي معروف است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار