ناشران داخلی در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مقایسه با بیست و پنجمین دوره برگزاری این نمایشگاه با افزایش رشد 10 درصدی مشارکت داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران حاضر در مراسم جشن بزرگ ولادت حضورت امام محمد تقی (ع) و تقدیر از دست اندرکاران بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد علی اسماعیلی معاونت فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سازمان هایی چون برق پست نیرو شهرداری و شورای شهر بانک صادرات و حرم حضرت امام خمینی(ره) در برگزاری نمایشگاه کتاب مشارکت داشته اند افزود: امسال نزدیک به شش کیلومتر شبکه برق در محیط نمایشگاه ایجاد شد.


وی افزود: در زمان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران 15 هزار پوستر و 10 هزار متر مربع نیز به همراه هزار کارت دعوت چاپ و منتشر شد.

به گفته علی اسماعیلی مشارکت 240 دقیقه ای بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شبکه های گوناگون صدا و سیما مثال زدنی بود.

اسماعیلی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: یک میلیون نقشه راهنمای غرفه ها در زمان برگزاری نمایشگاه منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال 2 هزار و 626 ناشر داخلی با 213 هزار و 908 عنوان کتاب و 119 ناشر الکترونیک در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتند.

در بخش بین الملل نیز هزار و 600 ناشر از 77 کشور با 250 هزار عنوان به ارائه آثار خود پرداختند.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امسال 5 هزار شاخه گل به بانوان محجبه حاضر در نمایشگاه اهداء شد و از غرفه داران محجبه تقدیر به عمل آمد.

وی خاطرنشان کرد: امسال بیش از 300 هزار از مسئولان و شخصیت ها ار بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرده و 70  نفر از نمایندگان مجلس نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه قدردانی کردند.
لازم به ذکر است که افزایش 25 درصدی زیر بنای نمایشگاه ار نکات مهم سخنرانی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار