مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر از اجرای طرح شبکه مراقبت برنج با هدف مبارزه زراعی با آفات کلیدی و کرم ساقه خوار برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان در سالجاری خبر داد.

 

درویش نیاء درگفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران از اجرای طرح شبکه مراقبت برنج با هدف مبارزه زراعی با آفات کلیدی و کرم ساقه خوار برنج در سطح 8هزار251 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان در سال زراعی جدید ( 92 - 91) خبر داد و گفت: با هدایت کارشناسان حفظ نباتات این مدیریت و همکاری کارشناسان بخش خصوصی شبکه مراقبت و پیش آگاهی و همت کشاورزان این پروژه در سال زراعی فوق در این شهرستان انجام گرفت.

وی شخم و شیار اراضی شالیزاری و انهدام علفهای هرز حاشیه مزارع یکی از مهم ترین اقدامات غیر شیمیایی این طرح دانست افزود: کاهش جمعیت آفات برنج، کاهش آلودگی زیست محیطی و محصول را از اثرات مهم اجرای این پروژه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر گفت: ثمره فعالیت این کارشناسان، افزایش تولید محصول و کاهش مصرف بی رویه سموم و در نهایت افزایش توان اقتصادی خانوار بهره بردار و پایداری تولید و اشتغالزایی و تأمین امنیت غذایی که از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است،/س

برچسب ها: مراقبت ، برنج ، شالیزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.