نماينده مردم تهران در مجلس در پاسخ به اين سوال كه آيا اگر رفسنجاني ردصلاحیت شود؛ اعتراض خواهد کرد؟ گفت: بعید می‌دانم، بنده که نمی‌توانم از طرف ایشان صحبت کنم.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي مطهري نماينده مردم تهران در مجلس در حاشيه جلسه علني امروز(دوشنبه) خانه ملت و با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص مسائل مطرح شده در مورد رد صلاحیت آيت‌الله هاشمی گفت که این سخنان معتبر نیست.

مطهري اضافه كرد: اگر هاشمي ردصلاحيت شود،  اصل انقلاب و اصل نظام جمهوری اسلامی ایران زیر سوال می‌رود، هاشمی کسی است که در میان افراد موجود بیشترین نقش را در ایجاد انقلاب اسلامی داشته است.


وي در ادامه درباره اظهارات كدخدايي سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه افرادی که چند ساعت بیشتر در روز نتوانند کار کنند، تایید صلاحیت نمی‌شوند، افزود: باید این سوال را پرسید که شورای نگهبان به چه طریق احراز می‌کند که فردی نمی‌تواند سه تا چهار ساعت بیشتر در روز کار کند و این امر مساله مهمی است.

مطهري درباره این‌که اگر هاشمی ردصلاحیت شود؛ اعتراض خواهد کرد؟ گفت: بعید می‌دانم، بنده که نمی‌توانم از طرف ایشان صحبت کنم.

نماينده مردم تهران اظهارداشت: اگرچه رای نهایی در اختیار شورای نگهبان است ولی رهبری می‌توانند با صدور حکم حکومتی به این موضوع ورود پیدا کنند.

مطهري از پیامک‌هایی که در خصوص رد صلاحیت هاشمی به نمایندگان ارسال شده ابراز بی‌اطلاعی کرد و یادآور شد: اگر این رد صلاحیت صورت گیرد، اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی زیر سوال می‌رود زیرا هاشمی کسی است که در میان افراد موجود بیشترین نقش را در ایجاد انقلاب اسلامی داشته است.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس نهم اظهار داشت: اینکه آقای هاشمی در برخی جاها انتقاد‌هایی داشته دلیل نمی‌شود که وی را رد صلاحیت کنند و اگر از شورای نگهبان در این رابطه تصمیم نهایی را گرفته باشد دست به یک بازی خطرناک زده است که به صلاح نظام نیست.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار