به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهركتاب «دونس نقطه صفر مرزی»، خاطرات محمد اكبری از رزمندگان و آزادگان هشت سال دوران دفاع مقدس، توسط واحد ادبیات پایداری حوزه هنری گیلان رونمایی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمد پور حلم معاون حوزه هنری استان گیلان در این رابطه گفت: محمد اكبری از بسیجیان شهرستان لنگرود كه از سن 13 سالگی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشت، در روستای دونس شهرستان بانه به همراه گروهی از جوان های هم شهری خود در یك عملیات ضربتی به نام وحدت توسط گروهك دموكرات اسیر می شود و پس از تحمل یازده ماه اسارت در سال 1363 به كشورش باز می گردد.

وی اضافه كرد: در این كتاب دوران كودكی، انقلاب و دوران دفاع مقدس راوی و بخش هایی از حضور  جوانان گیلان در مناطق جنگ، نحوه نبرد در كردستان و زندان های گروهك دموكرات در خاك عراق و نوع برخورد زندان بانان با آنها، نحوه اسارت و ... به تصویر كشیده شده است.

محمد پرحلم تاكید كرد: از آنجایی كه «دونس نقطه صفر مرزی» به خاطرات آزاده ای پرداخته  كه به دست نیروهای عراقی اسیر نشده و توسط گروهك ضد انقلاب كومله در اردوگاهی در خاك عراق دوران  اسارت خود را سپری نموده، اتفاقات و خاطرات آن در نوع خود منحصر به فرد است.

آیین رونمایی از كتاب «دونس نقطه صفر مرزی» روز شنبه چهارم خردادماه ساعت 17:30 در رشت خیابان بیستون روبروی سه راه معلم سالن اجتماعات حوزه هنری گیلان برگزار می شود.

شایان ذكر است سال گذشته فیلم «دونس نقطه صفر مرزی» توسط واحد هنرهای تصویری حوزه هنری گیلان به كارگردانی سید هومن میر معنوی تولید شده بود كه این فیلم نیز در همین مراسم رونمایی و اكران می شود./ي2
برچسب ها: کتاب ، رونمایی ، نقطه صفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار