362 پروژه و طرح تا پايان هفته ميراث فرهنگي در استانهاي کشور افتتاح و به بهره برداري مي رسد که در جشنواره ملي شيخ بهايي از آن رونمايي خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ، دکتر محمد شريف ملک زاده معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي با اعلام اين خبر افزود: در راستاي حفظ و گسترش فرهنگ ترويج ميراث فرهنگي و گردشگري و اهتمام ويژه به ضرورت تاسيس موزه و ارتقاء جايگاه موزه داري در کشور 362 طرح پروژه در حوزه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري تا پايان هفته ميراث فرهنگي رونمايي و گشايش خواهد يافت.
وي همچنين تصريح کرد: از 362 طرح و پروژه ياد شده 18 پروژه مربوط به استان آذربايجان شرقي، 9 پروژه به آذربايجان غربي، 7 پروژه به اردبيل، 3 پروژه به اصفهان، 12 پروژه به البرز، 12 پروژه به ايلام، 4 پروژه به بوشهر، 15 پروژه به تهران، 29 پروژه به چهار محال و بختياري، 5 پروژه به خراسان جنوبي و 4 پروژه به خراسان شمالي است که تا پايان هفته ميراث فرهنگي به بهره برداري مي سد.
دکتر ملک زاده در ادامه تعداد پروژه و طرح استانهاي خوزستان را 20، زنجان 15، سمنان3، سيستان و بلوچستا4، فارس 51، قزوين 3، قم 6 و کردستان را 11 طرح عنوان کرد.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور افزود: تعداد طرحها و پروژه ها در استانهاي کرمان 34 پروژه، کرمانشاه 2 پروژه، کهگيلويه و بويراحمد 2 پروژه ، گلستان 12 پروژه، گيلان 15 پروژه، لرستان 5 پروژه، مازندران
13 پروژه، مرکزي 10 پروژه، هرمزگان 14 پروژه، همدان 2 پروژه، و يزد 22 پروژه، است که تعدادي از آنها از ابتداي هفته ميراث فرهنگي تاکنون افتتاح شده و تعداد ديگر نيز تا پايان هفته ميراث فرهنگي گشايش خواهد يافت.
دکتر ملک زاده برپايي نمايشگاههاي فرهنگي در سراسر کشور و بهره برداري از 10 موزه مهم را از جمله برنامه هاي اين هفته بر شمرد و خاطر نشان کرد: در اين خصوص موزه هاي باستان شناسي نطنز،‌مردم شناسي محمدآباد، زائر خراسان رضوي، سنگ خوزستان، سنگ و سفال قزوين، مهر و سکه سمنان، پست سيستان،‌فرش گنبد، مردم شناسي آزاد شهر و فاز دوم موزه مينو دشت در استان گلستان گشايش مي يابد.
وي افزود: البته اين تعداد موزه تنها بخشي از 362 طرح و پروژه قابل افتتاح در هفته ميراث فرهنگي است.
اين مقام مسوول خاطر نشان کرد: اين پروژه هاي مرمتي و گردشگري علاوه بر600 مسجد افتتاح شده در اوايل ارديبهشت ماه سال جاري است.
معاون رييس جمهور همچنين به شبهاي فرهنگي استانهاي کشور در مجموعه سعدآباد اشاره کرد و گفت: هر شب در هفته ميراث فرهنگي به چند استان اختصاص يافت تا با اجراي برنامه هاي آييني استان خود هفته ميراث فرهنگي را گرامي بدارند.
گفتني است جشنواره ملي شيخ بهايي 31 ارديبهشت ماه از ساعت 16 الي 19 در سالن اجلاس سران کشورهاي اسلامي برگزار خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار