رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: 90 درصد مراسم بزرگداشت فردوسی توسط بخش خصوصی انجام شده، خیلی به دنبال هزینه ها نباشید،‌ مهم برگزاری پاسداشت فردوسی بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ميراث فرهنگي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل محمد شریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم بزرگداشت روز فردوسی که عصر روز گذشته در استادیوم 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، گفت: این برنامه به منظور تجلیل از بزرگان موسیقی ایران برگزار شد و قصد داریم نکوداشت مفاخر ایران زمین را سرعت دهیم.
وی افزود: ما در سازمان میراث فرهنگی با تمام قوت مراسم های خود را برگزار می کنیم و به دنبال سیاهی لشکر نیستیم.
ملک زاده در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه هزینه های برگزاری این همایش ها از کجا آورده می شود، گفت: خیلی دنبال این هزینه ها نباشید مهم این است که مراسمی برای بزرگداشت فردوسی برگزار شده است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: 90 درصد این برنامه با همکاری بخش خصوصی صورت گرفته است.
معاون رئیس‌جمهور درباره صندلی های خالی استادیوم آزادی گفت: ما از کسانی دعوت کردیم که فرهیخته، هنرمند و پژوهشگر باشند اگر می خواستیم دنبال سیاهی لشکر باشیم سازمان میراث فرهنگی به تنهایی 10 هزار نفر نیرو داشت می توانست تمام نیروهای خود را به این مراسم دعوت کند.
وی درباره حل مشکلات طوس گفت: هفته آینده جلسه ای می گذاریم و کارهای مرمتی آن در حال انجام شدن است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: ما برای ثبت تار ایرانی به نام آذربایجان کم کاری نکردیم و این موضوع را به سرعت پیگیری می کنیم، ثبت جهانی ردیفهای موسیقی در این دولت انجام گرفته است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.