وی ادامه داد: در هدفگذاری خروجی حوزههای علمیه خواهران چند شاخص وجود دارد که یکی از آنها شاخصهای آموزشی است.
معاون آموزش حوزههای علمیه خواهران با تاکید بر اینکه بخشی از اهداف آموزشی مهارتهای دانشی است تصریح کرد: این شاخص نسبت به حفظ کلام اسلامی، ادبیات عرب، قرآن، حدیث و... سنجیده میشود و بخش دیگر جنبه مهارتی دانش است هر چه طلبه به این اهداف نزدیکتر شد از نظر آموزشی طلبه برتری است.
وی اهداف تهذیبی، تبلیغی و پژوهشی را از دیگر اهداف آموزشی حوزه علمیه خواهران دانست و خاطرنشان کرد: طلبهای که مجموعه این امور را کسب کرده باشد، میتوان به او طلبه ممتاز گفت و طلبهای که با جمعی از افراد همسطح خود مسابقه میدهد اگر امتیاز بالاتر را کسب کند طلبه برتر است.
حسینی اضافه کرد: در موضوعات آموزشی این رقابت شامل المپیاد علمی و آزمونهای ورودی میشود که رقابت کشوری بین طلاب است و طلبهای که در آن برتر شود در گروه برتر خواهد بود و در جشنواره برترینها مورد تقدیر قرار میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: معیار معاونت آموزش در بحث طلاب این است که فرد در رقابت کشوری شرکت کند و در این زمینه دو گروه شامل برترینهای آزمون ورودی و المپیاد مورد تقدیر قرار میگیرند.
معاون آموزش حوزههای علمیه خواهران از برگزاری جشنواره علمی اساتید خبر داد و اظهار داشت: از دو سال قبل مشغول بررسی برگزاری این جشنواره هستیم که اگر اجرا شود میتوان به بهترین شکل در مورد اساتید نیز عمل کرد اما فعلا اساتید در رقابتهای بین گروهی در ارزیابی اساتید و دورههای آموزشی شناسایی شدهاند که این شناسایی جامع نیست.
وی با بیان اینکه معرفی افراد برتر در میان معاونان آموزش مدارس هم میتواند انجام بگیرد خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه هنوز رقابتی شکل نگرفته است جریانی در این راستا وجود ندارد، باید برای رقابت در این زمینه طراحی مناسبی صورت بگیرد.
حسینی در ادامه با اشاره به اینکه ما از برگزاری المپیاد علمی مشترک طلاب استقبال میکنیم خاطرنشان کرد: پیشبینی میکنیم اگر این رقابت مشترک شکل بگیرد خواهران طلبه به موفقیت چشمگیری دست یابند؛ البته رقابت باید در سطوح تحصیلاتی یکسان باشد.
وی با اشاره به اینکه آنچه در برگزاری جشنواره علمی اهمیت دارد حمایت و پشتیبانی از برترینها است گفت: کسی که در المپیاد علمی از میان شش هزار نفر به عنوان برگزیده انتخاب میشود برنامهریزی دقیقی نسبت به او وجود نداشته است، اما امسال قصد داریم برنامه مناسبی را برای طلاب ممتاز طراحی کنیم به طوری که آنها هم در جریان آموزشهای ویژه قرار گیرند و هم دستاوردهای علمی آنان جهتدهی شود تا در یک محیط برتری قرار گیرند./ج1