مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: استان قزوین از جمله استان‌های مهم کشور است که خود به گستردگی یک موزه زنده و فعال است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  اسدالله بیرانوند اظهار داشت: استان قزوین با داشتن ظرفیت‌های غنی و ارزشمند تاریخی، فرهنگی و طبیعی از جمله استان‌های مهم کشور است که خود به گستردگی یک موزه زنده و فعال است.

وی، توسعه فرهنگ در حوزه میراث فرهنگی را مهم خواند و افزود: اگر بتوانیم فرهنگ حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی کشور را نهادینه کنیم قادر خواهیم بود، مشکلاتی همچون تخریب آثار فرهنگی، عدم اطلاعات کافی، عدم حفاظت درست و به موقع از آثار و ... را ساماندهی کرده و با کمترین هزینه بیشترین تأثیر را ایجاد کنیم.

بیرانوند بیان داشت: استان قزوین در حال حاضر دارای 9 موزه است که دو موزه چهلستون و شهر قزوین تحت پوشش میراث فرهنگی است و در سال جاری نیز سه موزه جدید با عنوان سنگ نگاره‌ها، سفال و فرهنگ به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین یادآور شد: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی همزمان با سراسر کشور در 31 اردیبهشت‌ماه سال جاری موزه سنگ در شبستان غربی مسجد جامع و موزه سفال در خانه آرازی گشایش می‌یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اوایل مهرماه نیز موزه فرهنگ که با مشارکت سازمان میراث فرهنگی و آموزش و پرورش در حال راه‌اندازی است، به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح این موزه تعداد آنها به پنج موزه در استان خواهد رسید./ج1

برچسب ها: موزه ، میراث ، سفال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.