بازار لوکس همچنان پرمشتری است، اقتصادهای جهان همچنان با بحران دست و پنجه نرم‌ می‌کنند اما بازار لوازم لوکس همچنان داغ است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، طبق اطلاعاتی که از سوی گروه آلتاگاما (Altagamma) و برپایۀ آمار موسسۀ "بین اندکامپنی"( Bain and Company) منتشر شده، بازار جهانی لوکس از بحران در امان مانده و همچنان مشتریان خود را دارد و حتی پیش‌بینی می‌شود که امسال حجم معاملات در این بخش از رشد ۴ تا ۵% برخوردار باشد.

گفتنی است، سال گذشته بخش لوکس از رشد ۱۰% برخوردار بوده است.

در گزارش منتشر شده که حجم معاملات بخش لوکس در سال گذشته ۲۱۲ میلیارد یورو اعلام شده، آمده است: " به رغم علائم ضعف در بسیاری از اقتصادهای جهان و همچنین کاهش رشد آنها، چشم‌انداز بازار جهانی لوکس مثبت است.

 آندریا ایلی، رئیس موسسه آلتاگاما می‌گوید: حجم کالاهای لوکس در اقتصاد ایتالیا بدین ترتیب است: ۱۲% در صنعت، ۲۴% در صادرات، ۲% در تولید ناخالص داخلی که در طول ۸ سال ۸% افزایش یافته است و حجم معاملاتی که هر سال دوبرابر می‌شود. ایتالیا از مهمترین و اصلی‎‌ترین تولیدکنندگان کالاهای لوکس در جهان است.

معاملات بخش لوکس در حال رشد است، به این دلیل که مشتریان به دنبال بهترین اجناس هستند. طبق اطلاعات گروه "بین" در سال ۲۰۲۵ بازار لوکس ۵ برابر بزرگتر از سال ۱۹۹۵ خواهد شد.

پیش‌بینی رشد معاملات لوکس در بخش‌های مختلف جهان بدین شرح است:

ایالات متحده آمریکا: در آمریکا با توجه به اعتماد بالای خریداران کالاهای لوکس، پیش‌بینی می‌شود رشد این بخش به ۷% برسد. در آمریکای لاتین نیز به رغم تعرفۀ بالای واردات کالاهای لوکس، رشد معاملات بخش لوکس ۱۲% پیش‎‌بینی شده است.

چین: در چین شعارهای ناسیونالیستی مبارزه با فساد اندکی عاملان کالاهای لوکس را نگران کرده است. با این حال پیش‌بینی می‌شود رشد معاملات این بخش در سال جاری ۷% باشد.

آسیای پاسیفیک: رشد معاملات بخش لوکس برای آسیای پاسیفیک با رشد استرالیا متعاقب افزایش توریست‌های چینی ۲۰% پیش‌بینی شده است.

سنگاپور: سنگاپور را مرکز مهم منطقه‌ای کالاهای لوکس می‌دانند که در سال ۲۰۱۲ حجم معاملات این بخش به ۲.۵ میلیارد یورو رسید.

خاورمیانه: حجم معاملات کالاهای لوکس در خاورمیانه در سال ۲۰۱۲ به ۶.۳ میلیارد رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۳ از افزایش ۵ درصدی برخوردار باشد.

دبی به دلیل ظرفیت‌ جذب مصرف‌کنندگان داخلی و همچنین مشتریان روسی، هندی و آفریقایی نزدیک به ۳۰% از فروش کالاهای لوکس منطقه را به خود اختصاص داده است.

برچسب ها: لوکس ، مشتری ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار