شماري از اعضاي کنگره آمريکا به بهانه فعاليت شبکه تروريستي القاعده در برخي کشورها ، درخواست کرده‌اند واشنگتن در اين کشورها مداخله نظامي کند . هدف از طرح چنين پيشنهادي حمله نظامي مستقيم به سوريه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار ، هدف از طرح چنين پيشنهادي حمله نظامي مستقيم به سوريه است. پايگاه اينترنتي روزنامه المنار فلسطين با اعلام اين خبر افزود شماري از اعضاي کنگره آمريکا درخواست کردند قانون مبارزه با تروريسم که از سال 2001 ميلادي به آن عمل مي شود اصلاح و اجازه داده شود واشنگتن براي تعقيب گروههاي تروريستي وابسته به القاعده در کشورهايي که فعاليت مي کنند به قدرت نظامي متوسل شود . 
کنگره آمريکا براي بررسي اين پيشنهاد يعني اصلاح قانون ويژه مبارزه با تروريسم تشکيل جلسه داد. عده اي از اعضاي کنگره از اصلاح اين قانون حمايت و عده اي نيز به آن اعتراض کردند.
جان ماکاين سناتور جمهوريخواه از اصلاح اين قانون دفاع و تأکيد کرد بايد در اين قانون با توجه به تغييرات ريشه اي که در جنگ با القاعده و گروههاي وابسته به آن و افراط گرايي به وجود آمده است، تجديد نظر شود . 
اگر اين پيشنهاد به قانون تبديل و تصويب شود با توجه به قدرت اعضاي کنگره مي تواند مناقشه برانگيز باشد زيرا به ارتش آمريکا اجازه مي‌دهد در هر کشوري ، گروههاي تروريستي وابسته به القاعده را تعقيب کند و اين موضوع، مسئله حاکميت ملي اين کشورها را به ميان مي کشد.
پيش نويس اين اصلاحيه باعث نگراني کشورهايي است که گروههاي تروريستي مرتبط با القاعده در آنها فعاليت مي کنند . الجزاير و کشورهاي ساحل از جمله اين کشورها هستند.
حاميان اين پيش نويس مي گويند تهديد ناشي از گروههاي تروريستي فعال در مکانهايي مانند کشورهاي ساحل و يمن ربطي به حملات 11 سپتامبر سال 2001 ميلادي ندارد، به عبارت ديگر، قانون مبارزه با تروريسم مصوب سال 2001 با تلاشهاي مبارزه با تروريسم تناسبي ندارد. جان ماکان از پيش نويس اصلاح اين قانون به شدت دفاع مي کند.
وي پيش از اين، از حملات هوايي به سوريه دفاع و انديشه استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين را در سوريه تبليغ کرده بود به خصوص آنکه در سوريه يک گروه تروريستي موسوم به جبهه النصره فعاليت مي کند و تبعيت خود را از شبکه القاعده اعلام کرده است.
جان ماکاين گفته است آمريکا مي تواند از قدرت خود عليه اين گروه در صورتي که امنيت کشور را تهديد کند، استفاده کند . 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار