سخنگوي کميسيون حقوقي قضايي مجلس گفت: تشکيل کارناوال‌هاي تبليغاتي و استفاده از عکس‌ها و بنرهايي که خارج از فضاي قانوني باشد جرم محسوب مي‌شود.

"محمدعلي اسفناني" نماينده مردم فريدون‌شهر، فريدون و چادگان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قوانين انتخابات رياست جمهوري در کشورمان گفت: قانون اساسي هرگونه تخلفات انتخاباتي را مشخص کرده است.

وي در ادامه افزود: تبليغات پيش از موعد تعيين شده براي کانديداها جرم تلقي شده و هر کانديداي انتخابات اگر حرکتي در اين راستا انجام دهند ضمن آنکه در بحث تائيد صلاحيت آنها موثر بوده به عنوان مجرم نيز محاکمه مي‌شوند.

اسفناني با تاکيد بر اينکه استفاده از اموال دولتي به نفع يا ضرر کانديداي انتخاباتي تخلف محسوب مي‌شود، تصريح کرد: به‌کارگيري از امکانات و جايگاه‌هاي دولتي، رسانه‌هايي که به طريقي از بودجه عمومي استفاده کرده و وابسته به دولت هستند نيز تخلف قانوني تلقي مي‌شود.

سخنگوي کميسيون حقوقي قضايي مجلس در پايان خاطر نشان کرد: تشکيل کارناوال‌هاي تبليغاتي و استفاده از عکس‌ها و بنرهايي که خارج از فضاي قانوني باشد جرم محسوب شده، همچنين تجمعاتي که مخل امنيت و آسايش کشور شود از موارد نقض قانون انتخابات است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار