چهار هزار و 929 داوطلب انتخابات شوراها در استان توسط هيئت هاي نظارت بخش ها و شهرستان ها تاييد صلاحيت شدند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد ، بررسي احراز صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در هيئت هاي نظارت بخش ها و شهرستان هاي خراسان شمالي به پايان رسيد.

دبير هيئت نظارت بر چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي خراسان شمالي گفت: در اين مرحله صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراهاي اسلامي استان كه پيش از اين در هيئت هاي اجرايي تاييد شده بود؛ در هيئت هاي نظارت 19 بخش و هشت شهرستان خراسان شمالي مورد بررسي قرار گرفت و بر اساس نتايج حاصله، صلاحيت غالب كانديداهايي كه پيش تر توسط هيئت هاي اجرايي تاييد شده بود، توسط هيئت هاي نظارت بخش و شهرستان نيز به تاييد رسید.

اكبرزاده گفت: در استان پنج هزار و 509 نفر براي انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا ثبت نام کردند كه از اين تعداد، در مرحله نخست هيئت هاي اجرایی براساس استعلام از مراجع چهارگانه پنج هزار و 44 نفر را تاييد صلاحيت كردند و 84 نفر از اين افراد نيز از حضور در رقابت هاي انتخاباتي انصراف دادند.

وي افزود: در پايان بررسي صلاحيت اين داوطلبان در هيئت هاي نظارت بخش ها و شهرستان ها چهار هزار و 779 نفر معادل 97.5 درصد از داوطلبان تاييد صلاحيت شده و 115 نفر نيز معادل 2.4 درصد از نامزدها شرايط تاييد صلاحيت را احراز نكرده اند.

دبير هيئت نظارت بر چهارمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي استان گفت:آن دسته از داوطلباني كه صلاحيت آنها در هيئت هاي نظارت بخش ها تاييد نشده مي توانند تا اول خرداد ماه اعتراض خود را به هيئت هاي نظارت شهرستان ها اعلام كنند و افرادي نيز كه صلاحيت آنها در هيئت هاي نظارت شهرستان رد شده است مي توانند اعتراض خود را تا تاريخ فوق الذكر در هيئت عالي نظارت بر انتخابات استان انجام دهند.

وی افزود: اعتراضات داوطلبين تا تاريخ اول خرداد ماه در هيئت هاي نظارت شهرستان و هيئت عالي استان بررسي مي شود و روز پنج شنبه نيز نتايج اعلام خواهد شد./س

برچسب ها: بررسی ، نظارت ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.