خبرنگارکهنه کار روزنامه نيويورک تايمز، از اوباما به عنوان بدترين رئيس جمهور آمريکا از نظر احترام به آزادي مطبوعات ياد مي کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، بخش تصويري رويترز در مصاحبه با جيمي گوديل خبرنگار نيويورک تايمز به انتقاد از عملکرد اوباما در خصوص آزادي مطبوعات پرداخت. اين شبکه به جاسوسي  دولت اوباما از خبرنگار آسوشيتدپرس با عنوان رسوايي براي دولت ياد کرد.
جيمي گوديل خبرنگاري است که در زمان رسوايي واترگيت خواستار انتشار اسناد مربوط به اين رسوايي بود. او در کتاب خود با عنوان مبارزه براي اسناد پنتاگون به مقايسه نيکسون رئيس جمهور وقت آمريکا با اوباما پرداخته است و او را بدترين رئيس جمهور آمريکا از نظر احترام به آزادي مطبوعات معرفي مي کند.
وي از برخورد اوباما با شش تن از افرادي که اقدام به افشاي اطلاعات کرده اند سخن گفت و از همه مهمتر به برخورد او با جوليان آسانژ از جمله بنيانگذاران سايت ويکي ليکس اشاره کرد.
جيمي گوديل گفت نيکسون مي خواست نيويورک تايمز را به علت پرداختن به قضيه واترگيت از بين ببرد و اوباما نيز به علت واکنش نيويورک تايمز به افشاگري هاي ويکي ليکس عليه آن موضع گيري کرده است. امروز همه چيز به اسم امنيت ملي از دسترس مطبوعات دور نگه داشته مي شود.
گوديل گفت در خصوص قضيه واترگيت نيز ادعاهايي درباره امنيت ملي مطرح مي شد اما اعتبار هيچ يک از اين ادعاها اثبات نشد.
وي درباره اينکه آسانژ اطلاعاتي را فاش کرد که جان سربازان آمريکايي را به مخاطره انداخت، گفت آسانژ هم بخشي از مطبوعات است. رويترز نيز شهرت خود را مديون دسترسي به اطلاعات الکترونيک مي داند. امروز همه به اطلاعات الکترونيک دسترسي دارد. آسانژ نيز به اين اطلاعات دست يافته و آن را منتشر کرده است. نيويورک تايمز نيز همين اطلاعات را منتشر کرده است. مطبوعات فقط مطبوعات سنتي نيست. ما امروز مطبوعات الکترونيک هم داريم  و اين کاري است که آسانژ انجام داده است.  در خصوص دنيل السبرگ و واترگيت نيز همين بحث مطرح بود. در آن زمان مي گفتند او يک خبرنگار محسوب نمي شود.








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار