"محمدرضا عباسیان" از مدیریت مؤسسه رسانه های تصویری و دبیری جشنواره یاس استعفا داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا عباسیان" طی نشستی که با خبرنگاران داشت اعلام  استعفا کرد و گفت: امسال آخرین سال حضور من در مدیریت مؤسسه رسانه های تصویری است و با توجه به مخالفت شمقدری از استعفای من، تلاش بسیاری برای نپذیرفتن این استعفا داشتم که سرانجام پذیرفته شد.
وی ادامه داد: قصد دارم به همان فعالیت قبلی ام یعنی کار در صدا و سیما برگردم و همانطور که در جریان هستید سریالی را به نام "پیدا و پنهان" که چند وقتی است دچار مشکلاتی شده ادامه دهم.
"عباسیان" تصریح کرد: تصمیم گرفتم مستندی را نیز بسازم، به همین منظور سفری به سوریه و لبنان خواهم داشت و دلیل استعفای من نیز به خاطر نبود امکان فعالیت مفید در حوزه کاری ام بود.
وی در ادامه در خصوص جشنواره یاس عنوان کرد: این جشنواره کار خود را ادامه خواهد داد و فیلمهای بسیاری به دبیرخانه ارسال شده که از نکات جالب آن حضور هیئت سینمایی روسیه و کره است.
وی افزود: با توجه به زمانبندی که قبلا اعلام شده جشنواره یاس از تاریخ دهم تا پانزدهم تیر ماه برگزار می شود اما در صورتیکه با انتخابات تداخل داشته باشد به بعد از ماه رمضان موکول می شود.
"عباسیان" در خصوص حضور نداشتن خود در جشنواره کن اظهار داشت: با توجه به اینکه پیگیر مسایل جشنواره یاس بوده ام فرصت حضور در کن را پیدا نکردم.
وی با اشاره به فعالیت های خود در مؤسسه رسانه های تصویری در خصوص برنامه های چند سال اخیر مؤسسه گفت: سال 91 با توجه به حضور در برگزاری جشنواره فیلم فجر سال موفقی بوده است به طوریکه مؤسسه رسانه های تصویری دو فیلم "برلین منفی هفت" "بشارت به یک شهروند هزاره سوم" با عنوان فیلم هایی با کیفیت و محتوایی را برای جشنواره تولید کردند.
وی افزود: همچنین مؤسسه رسانه های تصویری فیلمی تحت عنوان "ایر باس" که حاشیه سازی شده بود در نظر گرفته که جنایات آمریکا را به تصویر می کشد.
وی در خصوص هزینه های تولید این اثر اظهار داشت: برای تولید این فیلم موسسه آمريكايي-كانادايي با در اختیار گذاشتن بودجه سه میلیون دلاری با ما مشارکت خواهد کرد و مؤسسه رسانه تصویری نیز با 15 درصد در این تولید مشارکت می کند.
"عباسیان" تصریح کرد: فیلمنامه آماده برای مرحله تولید است و بازنویسی آن در حال انجام گیری است و "نادر طالب زاده" با توجه به تجربه مستندسازی با ما در این تولید همکاری خواهد کرد و همچنين دست يار اليور استون با عنوان كارگردان مشترك اين فيلم به گروه اضافه خواهد شد.
وی در پایان در خصوص تقدیر از بزرگان سینما خاطر نشان کرد: مؤسسه رسانه های تصویری در نظر دارد از بزرگان فیلمساز تقدیر کند به همین منظور تنديس "ابراهیم حاتمی کیا"، همچنين سه نسل فیلمساز یعنی "کیومرث پوراحمد"، "مسعود کیمیایی" و "رسول صدرعاملی" و "رسول ملاقلی پور" در شهریور ماه رونمایی کند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار