نمايندگان دولت را مکلف کردند تا 300 هزار ميليارد ريال از سهام هلدينگ خليج فارس را به صورت نقدي به فروش رسانده و منابع را به خزانه واريز نمايند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ نمايندگان در نوبت صبح جلسه علني امروز (يکشنبه 29 ارديبهشت‌ماه) جز 14 بند 13 ماده واحده لايحه بودجه سال جاري را که پيش از اين بلاتکليف به کميسيون تلفيق ارجاع شده بود.

اين جز تصريح مي‌کند: دولت مکلف است حداقل 50 درصد از سهام شرکت مادر تخصصي (هلدينگ) خليج فارس (پتروشيمي‌ها) را به صورت نقدي به فروش رسانده و منابع اخذ شده را به خزانه واريز نمايد.

اين جز که توسط نمايندگان بررسي مي‌شد به دليل مشخص نشدن اصل سهام بلاتکليف به کميسيون تلفيق ارجاع شد تا کميسيون سقف آن را مشخص کند و لذا کميسيون پس از بررسي پيشنهاد متن زير را ارائه کرد که کميسيون پيشنهاد زير را "تا سقف 300 هزار ميليارد ريال بعد از عبارت خليج فارس و پتروشيمي‌ها اضافه شود" را پيشنهاد دادند که نمايندگان با آن موافقت کردند بنابراين دولت مکلف است سهام شرکت هلدينگ خليج فارس تا سقف 300 هزار ميليارد ريال به صورت نقدي به فروش رسانده و منابع اخذ شده را به خزانه واريز کند.

اضافه مي‌شود، شرکت هلدينگ خليج فارس متشکل از 15 شرکت پتروشيمي در سواحل خليح فارس است که روزهاي پاياني سال گذشته توسط دولت به فروش رسيد.

انتهاي پيام/    

برچسب ها: سهام ، هلدینگ ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار