معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان گفت: 123 هزار و 535 كلني زنبور عسل در این استان اسكان داده شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، محمد مشكورزاده اظهار کرد: بر اساس سرشماري هاي انجام گرفته از زنبورستان هاي استان در زمستان سال گذشته، 434 نفر زنبوردار مهاجر با 123 هزار و 535 كلني، با هماهنگي مديريت جهادكشاورزي شهرستانها در اين استان اسكان داده شدند.

وی، وجود زمستانهاي معتدل و فعاليت نسبي گياهان در اين فصل را باعث متمايز شدن اين استان با بسياري از استانهاي كشور ذكر کرد و گفت: به همين دليل شرايط مطلوب براي زنبورداري، همه ساله تعداد كثيري از زنبورداران استان لرستان، چهار محال بختياري، كهگيلويه و بوير احمد، همدان، اصفهان، اردبيل، آذربايجان شرقي و غربي و كرمانشاه برای زمستان گذراني و تكثير و افزايش تعداد كلني هاي خود در فروردين ماه، كلني هاي خود را به اين استان كوچ مي دهند.

همچنین روز مزرعه تريتيكاله توسط مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي خوزستان برگزار شد.

ريئس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي جهاد کشاورزی خوزستان افزود: روز مزرعه تريتيكاله يا به عبارتي گياه دو منظوره علوفه اي و دانه اي توسط اين مركز با مشاركت مديريت هماهنگي ترويج كشاورزي برگزار شد.

يداله خواجه زاده، تامين علوفه دام و افزايش توليد پروتئين حيواني را از اهداف عمده برگزاري روز مزرعه ذكر کرد و گفت: روز مزرعه تريتيكاله با حضور 62 نفر از كارشناسان، مروجان و بهره برداران بخش كشاورزي شهرستانهاي اهواز، اميديه، باوي، خرمشهر، دشت آزادگان، رامشير، هويزه، هفتكل و كارون در محل دهستان سويسه مجتمع تعاوني توليد فردوس برگزار شد.

وي افزود: در اين برنامه علمي ترويجي مطالبي در مورد گياه تريتيكاله، اهميت توسعه كشت آن، خصوصيات ژنتيكي، خصوصيات زراعي، بيماريها و اهميت آن برای بهره برداران در بخش كشاورزي و افزايش توليد پروتئين حيواني برای مروجين و بهره برداران بخش كشاورزي ارائه شد./س
 

برچسب ها: اسکان ، زنبور ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.