معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد با صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی گردشگری نجوم، زمینه توسعه تخصصی گردشگری را فراهم آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور در نشست تخصصی جشنواره طبیعت گردی و نجوم که روز گذشته در محل کاخ موزه سعدآباد برگزار شد، گفت: ورود به حوزه های تخصصی، شکوفایی صنعت گردشگری را در پی دارد و این امر با فعالیت بخش خصوصی پویا در این حوزه از جمله دفاتر خدمات مسافرتی، تورگردانان و علاقه مندان محقق خواهد شد.
وی همچنین نقش آموزش را نیز در توسعه تخصصی صنعت گردشگری موثر دانست و گفت: خوشبختانه نخستین مرکز آموزش تخصصی نجوم به همت موسسه آسمان شب راه اندازی شده است و معاونت گردشگری نیز آمادگی دارد زمینه آموزش و ارائه گواهینامه معتبر سایر مباحث تخصصی را با همکاری بخش خصوصی مرتبط فراهم آورد.
معاون گردشگری کشور همچنین درباره رونق شاخه های مختلف صنعت گردشگری و جذب گردشگران، اظهار داشت: با توجه به بستر مساعد و ظرفیت های متعدد کشور در زمینه توسعه گردشگری تخصصی و علائق ویژه، می توان با تمرکز بر بخش های فعال از جمله نجوم و طبیعت گردی در زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی و در نهایت شکوفایی اقتصادی  موثر عمل کرد.
جهانیان در پایان گفت: هم اکنون زمینه فعالیت دانشجویان، اساتید و علاقه مندان به حوزه های تخصصی گردشگری از جمله اکوتوریسم و نجوم فراهم شده است و فعالین می توانند با همکاری نزدیک و تعامل بخش دولتی، مجری و پیشتاز در تمامی شاخه های تخصصی صنعت گردشگری کشور باشند. /ص
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار