دولت ترکیه که پیش از این به شدت مخالف برگزاری کنفرانس بین المللی مورد حمایت آمریکا و روسیه برای بررسی وضعیت بحرانی سوریه بود، پس از سفر اخیر رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور به واشنگتن در مواضع خود نرمش ایجاد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  فرانس پرس ، روزنامه لیبرال ملیت امروز شنبه نوشت: به نظر می رسد اردوغان موضع خود در قبال برگزاری کنفرانس ژنو را پس از دیدار با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، تا حدی متعادل کرده است.  
این روزنامه در ادامه افزود: آنکارا موافقت خود را برای برگزاری کنفرانس بین المللی در خصوص بررسی وضعیت سوریه در قبال گرفتن ضمانت هایی از واشنگتن اعلام کرده است. این ضمانت ها شامل این مساله است که این روند و پروسه یک روند بی انتها نباشد و طرف های شرکت کننده اجازه نداشته باشند تا به نام دموکراسی فعالیت های کنونی خود را ادامه دهند.
آنکارا تا کنون با برگزاری این کنفرانس بین المللی مخالفت می کرده است چرا که بر این باور است که برگزاری این کنفرانس زمان بیشتری را برای دولت بشار اسد خواهد خرید.
اردوغان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران ترکیه ای در واشنگتن تاکید کرد: برای انجام مذاکرات بیشتر در خصوص حل بحران سوریه به روسیه نیز سفر خواهد کرد.
وی افزود: سیاست ما این است که زمان بیشتری را در اختیار دولت اسد قرار ندهیم و به کشتارها در سوریه پایان دهیم.
سفر اردوغان به آمریکا در حالی است که بر اثر انفجار بمب در شهر مرزی ریحانلی واقع در نزدیکی مرزهای ترکیه و سوریه حداقل 51 نفر کشته شدند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار