عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: بزرگترين ضربه‌اي که دولت هاشمي بعد از دفاع مقدس به نظام وارد کرد، روي آوردن به الگوهاي غربي به جاي بهره‌گيري از پتانسيل جهادي و تفکر بسيجي در کشور بود و دولت را به سمت اشرافي‌گري و تجمل‌گرايي سوق داد.

مالک شريعتي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در ارزيابي مشي "هاشمي رفسنجاني" در حوزه سياست خارجي اظهار داشت: بزرگترين ضربه‌اي که دولت هاشمي بعد از دفاع مقدس به نظام وارد کرد، روي آوردن به الگوهاي غربي به جاي بهره‌گيري از پتانسيل جهادي و تفکر بسيجي در کشور بود و دولت را به سمت اشرافي‌گري و تجمل‌گرايي سوق داد.

عضو جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: هاشمي رفسنجاني در دوره رياست جمهوري خود  در پی تئوريزه کردن الگوهاي غربي در سخنراني‌هايش  بود که با تذکرات مقام معظم رهبري مواجه شد.

وي تاکيد کرد: تاثير الگوهاي توسعه غربي به جاي پيشرفت اسلامي به تدريج موجب فاصله گرفتن تئوري‌هاي هاشمي از نيازهاي کشور شد.

شريعتي با اشاره به استقبال غرب از حضور هاشمي در عرصه انتخابات گفت: تفکرات وي سبب شده تا کشورهاي غربي و نظام سلطه و رسانه‌هاي منسوب به آنها به حضور هاشمي در انتخابات رياست جمهوري پيش‌رو اميد داشته باشند.

وي با برشمردن نيازهاي کشور در زمينه سياست خارجي گفت: پيشرفت اسلامي بايد محور کار رئيس‌جمهور آينده قرار گيرد، که در این‌ ارتباط هاشمي در گذشته ثابت کرده الگوهاي توسعه وي برگرفته از مباني غربي است.

عضو جمعيت رهپويان نياز به تحول را از ديگر نيازهاي کشور دانست و اظهار داشت: تحول نياز به نيرويي باانگيزه و پرکار دارد که اين کانديداي احتمالي رياست جمهوري از چنين توانايي برخوردار نيست.

وي با تاکيد بر مقاومت مدبرانه در زمينه سياست خارجي تصريح کرد: در شرايطي با نظام سلطه مواجه هستيم که کشور نيازمند مقاومت مدبرانه است و به نظر مي‌‌رسد مجموع شرايط ذکر شده اين نتيجه را حاصل مي‌کند که نگرش هاشمي مناسب پيشرفت کشور و حرکت رو به جلو نيست.

عضو جمعيت رهپويان خاطر‌نشان کرد: حضور علي‌اکبر هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري به نوعي بازگشت به گذشته تلقي مي‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هاشمی ، انقلاب ، رهپویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار