بر اساس مصوبه دولت در خصوص راه اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی درکلیه استانها،در آینده ای نزدیک،مرکز اسناد و کتابخانه ملی در 20 استان باقی مانده کشور راه اندازی می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس این مصوبه استانداران استان های گلستان، مازندران، اردبیل، زنجان، کردستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، آذربایجان غربی، البرز، ایلام، مرکزی، قم، هرمزگان، قزوین، کرمانشاه و لرستان موظف شدند، برای تامین امکانات، زمین و ساختمان مناسب برای تاسیس مراکز استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اقدام کنند.
گفتنی است هدف از راه اندازی مراکز استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، جمع آوری، حفاظت و اطلاع رسانی اسناد موجود در هر استان و احیای پژوهش های بومی در حوزه سند، تاریخ و فرهنگ است. تاکنون مرکز اسناد و کتابخانه ملی در 10 استان خراسان رضوی، گیلان، اصفهان، فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان شرقی، همدان و یزد راه اندازی شده است. سازمان اسناد و کتابخانه ملی با مرکزیت تهران و دارابودن شعب استانی به عنوان هاب ملی دانش کشور، وظیفه گردآوری، حفاظت و اطلاع رسانی میراث عظیم فرهنگی و تمدنی ایران اسلامی را برعهده دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار