هنرمند پیشکسوت تئاتر، تلویزیون با اشاره به اینکه پرچم، هویت، شناسنامه و غرور یک کشور است،گفت: برگزاری جشنواره هایی همچون پرچم بستری هستند که مخاطبان و مسوولان نسبت به پرچم دقت و توجه بیشتری نشان دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرتضی احمدی در گفت‌وگو با ستاد خبری نخستین جشنواره پرچم گفت: هیچ ایرانی نمی تواند از پرچم خود بگذرد؛ حتی اگر سال ها دور از کشور خود باشد، زیرا وطن همواره در کنار پرچم معنا پیدا می کند و نگاه به پرچم کشور، موجب می شود، احساس غرور و تعصب ملی در افراد ایجاد شود.
احمدی از شرایطی که حرمت پرچم از بین برود و نسبت به آن بی احترامی صورت گیرد، هشدار داد و بیان داشت: برنامه ها و مراسم هایی همچون جشنواره پرچم  یا هر موضوع دیگری که نشانه های ملی و هویتی ایرانیان را در محور کار خود قرار دهد، می تواند در اتحاد و همبستگی ایرانی تاثیرگذار باشد.
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با توجه به اهمیت ورود هنر به مقولات زندگی مردم اظهار داشت: هنرمندان باید به چنین موضوعاتی، نگاه هنری و ملی داشته باشند؛ زیرا وقتی فردی به یاد وطن و پرچم کشور خود می افتد، احساس خاصی سرشار از هویت، ملیت و غرور به او دست می دهد. به طور مثال در عرصه ورزشی، زمانی که ورزشکاران ایرانی به مدال دست پیدا می کنند و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران افراشته می شود، مخاطب ایرانی احساس غرور کرده و تعصب او به کشورش نمایان میشود.
این فعال عرصه دوبله و رادیو افزود: ورزش به این دلیل که مخاطب گسترده تری دارد، عرصه مهمی محسوب می شود و اهتزاز پرچم ایران در این میادین، عمق و اثر خاصی در مخاطب ایرانی دارد.
وی با اشاره به تاثیرگذاری آموزش به افراد از سنین کودکی خاطر نشان کرد: بخش نقاشی کودک و نوجوان در جشنواره پرچم، آموزشی برای کوکان است و موجب می شود بچه ها از همان دوره کودکی درباره پرچم بیاموزند و یاد بگیرند و بنابراین این بخش جای تقدیر فراوان دارد.
یاد آور می شود، نخستین جشنواره پرچم در سه رشته (عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان) به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه  جشنواره پرچم ارسال و یا به سایت جشنواره به نشانی parcham-farhangsara.com www. مراجعه کنند ./ي2
برچسب ها: جشنواره ، پرچم ، احمدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار