کارگردان تئاتر یکی از ویژگی های مثبت جشنواره ها را عمومی بودن آنها برشمرد و گفت: جشنواره پرچم نیز در کنار جشنواره هایی چون تئاتر و فیلم فجر می تواند توجه همگانی را به خود جلب کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پری صابری در گفت و گو با روابط عمومی نخستین جشنواره پرچم در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد رقابت دراین نوع جشنواره ها رویکرد مناسبی است، گفت: اگر افراد و گروه ها در یک فضای رقابتی قرار بگیرند، بیشتر تلاش می کنند. برای ایجاد رقابت باید بستر و شرایط مهیا باشد. اطلاع رسانی عمومی می تواند در افزایش حضور علاقمندان و رقابت بیشتر مخاطبان در این جشنواره تاثیر مهمی داشته باشد.
وی پرچم را نمادی از یک سرزمین دانست و بیان داشت: پرچم ها فقط برای اعلان یک حکومت یا یک دوره نیستند، بلکه معرف شخصیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مردمان یک مملکت به حساب می آیند؛ حاکمانی که در دوره های مختلف تاریخ هر کشور، تصمیم به طراحی پرچم می گیرند باید از روانشناس، جامعه شناس، سیاستمدار و ... مشورت بگیرند تا بر اساس روحیات و ویژگی های یک ملت دست به چنین اقدامی بزنند. هرچه پرچم یک کشور نمادین و پرقدرت تر باشد، اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.
کارگردان نمایش «مرغ باران» اظهار داشت: دقیقا نمی دانم که از چه زمان اولین پرچم ها شکل گرفتند ولی من در نمایش «مرغ باران» که به برهه ای در تاریخ اسطوره ای ایران و داستان نبرد جمشید و ضحاک می پردازد، موضوع درفش کاویانی را مطرح کرده ام. ما سعی کردیم که این درفش را به عنوان نماد جنبش ضد ظلم و پرچم ایرانیان آن روزگار، با شکل و شمایل اصلی خود طراحی و به مخاطب عرضه کنیم.
صابری افزود: پرچم پدیده جدیدی نیست؛ ممکن است یک کشور در طول تاریخ دو یا سه هزار ساله خود پرچم های متعددی داشته باشد که دوره به دوره عوض شده و تغییر شکل داشته اند.
صابری با تقدیر از اینکه بخشی از جشنواره پرچم به نقاشی کودکان اختصاص یافته است، تصریح کرد: تربیت بصری یک انسان از کودکی شکل می گیرد؛ اگر به او یک تصویر درست و زیبا داده شود، به سمت آن جلب می شود و والدین یا مربی بی توجهی کنند، او نیز از این پیروی خواهد کرد. این دوره در رشد تربیت و شخصیت فرد به ویژه تربیت بصری بسیار مهم است.
یاد آور می شود، نخستین جشنواره پرچم در سه رشته (عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان) به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا سوم خرداد ماه  همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فروس، دبیرخانه  جشنواره پرچم ارسال نمایند./ي2

برچسب ها: جشنواره ، پرچم ، پری صابری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار