گستردگي کار خبرنگاران ضرورت طراحي برنامه و ساخت ابزار ديجيتالي را ايجاب مي کند که تمام اطلاعات خبري آنان را قبل از انتشار در رسانه ها در يک جا ساماندهي و در کمترين زمان ممکن تمامي داده هاي مورد نظر را در اختيارشان قرار دهد.

مريم زوبين اولين خبرنگار مخترع و برگزيده به عنوان خبرنگار فعال و برتر کشوري در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در اين خصوص گفت: ساماندهي اطلاعات پراکنده خبرنگاران از جمله مهمترين مزاياي اين طرح است که با توجه به گستردگي کار خبرنگاران در فرآيندي که سرانجام به خبرنويسي و تهيه گزارش ختم مي شود امروزه بيش از پيش احساس مي شود يک خبرنگار در طول سال با افراد و اشخاص مختلف سوژه هاي جديد و مناسبت هاي مختلف  و.. سروکار دارد از اين رو طراحي و ساخت زوبين نگار به او کمک مي کند تمامي اطلاعات خام خبري خود را ساماندهي و از سردرگمي و انباشت برگه هاي خبري در کيف خود و دفترچه هاي تلفن هاي نامرتب دستي که پس از مدتي اشخاص و شماره تلفن هاي جديدتري جايگزين ان مي شود و نيز مصرف زياد کاغذهاي خبري براي يادداشت جلوگيري شود.

اين خبرنگار شيرازي خوش ذوق و خوش فکر افزود: سيستم ساماندهي اطلاعات خبرنگاران پرکاربردترين ابزار خبري براي تمامي خبرنگاران ايران و حتي خارجي مي تواند باشد.

زوبين يادداشت برداري روي صفحه ديجيتال با دست خط هر خبرنگار، دارا بودن دفترچه تلفن ديجيتال مخصوص که حتي قابليت ارائه گزارش هاي روزانه، ماهانه و سالانه خبرنگار اعم از تعداد دفعات مصاحبه با اشخاص، فايل هاي صوتي موجود، تعداد سوژه ها و قابليت ثبت و ياداوري آن در زمان مورد نظر، تقويم مخصوص خبرنگار که مناسبت ها را قبل و بعد از چاپ به او ياداوري مي کند تنظيم برنامه هاي روزانه خبري و تنظيم برنامه هاي روزانه شخصي را از مزاياي مورد استفاده زوبين نگار و استقبال زياد تمامي خبرنگاران شاغل در رسانه اي مکتوب، ديجيتال و نيز رسانه هاي ديداري و شنيداري برشمرد.

وي همچنين اضافه کرد: با توجه به اينکه سرعت يادداشت برداري با خودکار براي خبرنگار بيشتر آسان تر و راحت تر از تايپ کردن است براي اولين بار در ايران امکان يادداشت برداري روي صفحه ديجيتال با دست خط هر خبرنگار به صورت زبان فارسي که از سخت ترين نوع نوشت در بين ساير زبان هاي خارجي است ميسر شده است. تکذيب خبر نيز از ديگر معضلاتي است که همواره هر خبرنگار را مورد تهديد قرار ميدهد زوبين در اين خصوص نيز گفت استفاده از سيستم ساماندهي اطلاعات خبرنگاران امکان تکذيب خبر و حتي اشتباهات شنيداري و نوشتاري خبرنگار را به دليل ضبط همزمان صدا و يادداشت برداري نزديک به صفر مي رساند.

اين مخترع و خبرنگار روزنامه همشهري همچنين ابراز داشت: با طراحي اين نرم افزار يکي از مهمترين معضل مطبوعات که همان تهيه کاغذهاي خبري براي يادداشت خبرهاي خبرنگار مي باشد تا  حدود 100 درصد حذف و از اين پس امکان نوشتن با همان دست خط هر فرد بر روي صفحه ديجيتال مانند وجود دارد ضمن اينکه همزمان با  نوشتن امکان ضبط صدا اشخاص و يا فرد مصاحبه شونده وجود خواهد داشت و خبرهاي توليدي، پوششي، تبليغي قابل بايگاني مي باشد.

زوبين در انتها اظهار داشت: درصدد است اين اختراع را به نام کشور به ثبت برساند و هم اکنون اين سامانه با نام زوبين نگار فاقد نمونه خارجي مي باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار