تا پيش از ثبت‌نام نامزدها با بزرگنمايي حرف‌هاي زاويه‌دار رئيس‌جمهور و رئيس دفتر وي تلاش كرد تا با القاي شكاف درون حاكميت اين موضوع را برجسته كند و به‌صورت تلويحي نيز از مواضع جديد آقاي رئيس‌جمهور نيز حمايت مي‌كرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، به‌نظر مي‌رسد بعد از پايان مهلت ثبت‌نام، عمليات رواني عليه قاليباف وارد فاز جديدي شده است و با توجه به آرايش جديد صحنه انتخابات، تخريب وي در دستور كار اتاق‌هاي فكر رقبا و دشمنان قرار گرفته است.

چنان‌كه چهارشنبه شب گذشته بي‌بي سي فارسي نيز قطعه‌اي ديگر از اين پازل را اضافه و تلاش كرد چهره اين مدير موفق و محبوب را مخدوش كند. مدتي قبل و ابتدا، تلويزيون صداي آمريكا با پخش و تكرار سه باره مستند تخريبي عليه قاليباف اين ماموريت را كليد زد.

از سوي ديگر برخي رقباي داخلي از طريق رسانه‌هاي خود مانند رسانه‌هاي اصلاح‌طلب، دولتي يا همسو با دولت نيز حملات خود را در آستانه انتخابات شدت بخشيده و تلاش مي‌كنند براي از بين بردن محبوبيتي كه محمدباقر قاليباف با كارنامه و عملكرد خود به‌ دست آورده است، از هيچ تلاشي فروگذار نكنند. مواردي مانند شبهات گفتاري و ايراد به شهردار تهران كه «چرا اين عبارت را گفت و اين عبارت را نگفت» بازي كلامي و لفاظي است...

تا حال كه خدشه به عملكرد وي يا امكان ندارد يا مورد قبول افكار عمومي قرار نمي‌گيرد، رسانه‌هاي ياد شده تلاش مي‌كنند از جبهه ديگري كه در آن مغالطه و سفسطه حرف اول را مي‌زند وارد شوند و قاليباف را در دام گفته‌ها و نگفته‌ها زمين گير كنند.

 لذا به نظر مي‌رسد آن چيزي كه موجب پيوند رقبا و دشمنان در تخريب شهردار تهران شده است كارآمدي و كارنامه درخشان مديريتي ايشان است كه مانعي بر سر تحقق اهداف اين گروه‌ها در انتخابات پيش رو است. اما شبكه تلويزيوني بي‌بي‌سي در اين ميان كه از مدت‌ها پيش به‌دنبال ايفاي نقش خاص خود در انتخابات ايران است تلاش دارد تا با حرفه‌اي نمايي و نمايش انصاف اهداف زيرپوستي صاحبان اين شبكه را دنبال كند.

 چنان‌كه تا پيش از ثبت‌نام نامزدها با بزرگنمايي حرف‌هاي زاويه‌دار رئيس‌جمهور و رئيس دفتر وي تلاش كرد تا با القاي شكاف درون حاكميت اين موضوع را برجسته كند و به‌صورت تلويحي نيز از مواضع جديد آقاي رئيس‌جمهور نيز حمايت مي‌كرد. همچنين پيشتر با القاي فضاي سرد در ميان مردم تلاش داشت تا هدف خود مبني بر عدم مشاركت گسترده در انتخابات را ترويج كند.

 به نظر مي‌رسد اين رسانه كه در سال 88 نيز همه همت خود را به كار بست تا فضاي آشوب و اغتشاش را در كشور دامن بزند اين روزها نقش پيچيده‌تري را براي خود تعريف كرده و از يكسو با توجه به چگونگي روند احراز صلاحيت‌ها تلاش مي‌كند تا در همان مسير القاي شكاف در حاكميت گام بردارد و از سوي ديگر با پخش انواع اخبار و گزارش‌ها تلاش مي‌كند تا فضاي رقابت انتخابات را مديريت و هدايت كند.

 مديريت به اين معنا كه به جاي آنكه توانايي براي اداره بهتر كشور موضوع رقابت‌ها قرار گيرد، اين رسانه سعي مي‌كند منازعات سياسي در قالب مواجهه با اصل نظام را موضوع دعواهاي انتخابات رياست‌جمهوري قرار دهد و در اين ميان غير‌مستقيم نيز يك طرف اين منازعه قرار مي‌گيرد. بي‌بي سي به‌دنبال آن است تا سطح رقابت‌ها در انتخابات رياست‌جمهوري را سقف نظام تعريف كند تا بدين‌ترتيب مقابله موافقان و مخالفان نظام را جايگزين يك رقابت اخلاقي بر سر تصدي رياست قوه اجرايي كشور كند.

در همين راستا هر نامزدي كه موضوع رقابت خود را كارنامه و برنامه قرار دهد و از سويي داراي اقبال عمومي هم باشد وي را نقطه آماج حملات قرار مي‌دهد. چنانكه چهارشنبه شب گذشته محمدباقر قاليباف را از دم تيغ گذراند و سعي كرد محبوبيت اين نامزد را مخدوش كند. با عنايت به ماموريت ياد شده براي بي‌بي سي، اين رسانه سعي كرد تا با تضادنمايي در سخنان قاليباف وي را به‌دليل عملكردش در سال 82 در نيروي انتظامي مورد هجمه قرار دهد.

اين در حالي است كه قاليباف از سال 79 تا سال 84 كه فرماندهي پليس را بر عهده داشت يكي از طلايي‌ترين دوران نيروي انتظامي را به اذعان دوست و دشمن رقم زد و رويكرد اجتماعي پليس در اين دوره غلبه پيدا كرد. اما بي‌بي‌سي با تقطيع هدفمند اظهارات قاليباف در دو جلسه به‌دنبال تناقض‌نمايي سخنان وي درباره چگونگي اخذ مجوز ورود نيروي انتظامي به دانشگاه در قضيه سال 82 بوده است.

در حالي كه در اين سال قاليباف به‌رغم آنكه مجوز حضور و حتي تيراندازي را از شوراي امنيت كشور كه قاطبه اصلاح‌طلبان در آن حضور داشتند، گرفته بود، حتي يك تير شليك نكرد و در تعامل با دانشجويان آن واقعه را مديريت كرد. چنان‌كه دانشجويان با گل از سردار طلايي رئيس وقت پليس تهران استقبال كردند. اصرار بر اخذ مجوز حضور پليس هم بيشتر مصرف درون جلسه‌اي براي اعضاي وقت شوراي امنيت كشور داشت كه برخي از آنها خود در ملتهب كردن فضاي دانشگاه به‌صورت پنهاني نقش داشتند.

 حال آنكه بعد از آن جلسه قاليباف به نيروهاي پليس مرخصي داد و سعي كرد با آرامش فضا را اداره كند. اما به نظر مي‌رسد اين شبكه تلويزيوني بيشتر از آنكه به‌دنبال كشف واقعيت باشد، تلاش مي‌كند تا با مخدوش كردن چهره قاليباف، كارنامه درخشان مديريتي وي را نيز تحت‌الشعاع قرار دهد.

افزايش تهمت و افترا

نادر قاضي‌پور درباره علت تخريب عملكرد قاليباف ازسوي رسانه‌هاي غربي با تاكيد بر اينكه تمام اين برنامه‌ها جعلي است بر اين عقيده است كه گفتن اين حرف‌ها تهمت و افترا است چرا كه خود اين رسانه‌ها از عملكرد قاليباف خبر دارند و مي‌دانند كه توان مديريت او بسيار بالا است و اينها همه از كارنامه او مشخص است.

اين نماينده مجلس در ادامه گفت‌وگوي خود با تهران امروز تاكيد دارد كه قاليباف فردي است كه در عملكرد خود پايبندي به اصل انقلاب را به اثبات رسانده است چرا كه براي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب پاي نظام ايستاد و در جبهه‌هاي جنگ اين مسئله را ثابت كرد.

به نوعي عملكرد قاليباف نشان مي‌دهد كه او به رهبري و گفتمان رهبري پايبند است و اين دقيقا نكته اي‌ است كه دشمنان انقلاب آن را نمي‌پسندند از اين رو تلاش مي‌كنند فردي را مورد قبول افكار عمومي نشان بدهند كه در راستاي اهداف آنها گام بر‌مي‌دارد و چهره قاليباف را كه در بين مردم از اقبال خوبي برخوردار است، تخريب مي‌كنند.

كمرنگ كردن حماسه سياسي

قاليباف دو ويژگي منحصر به فرد دارد اول اينكه فردي با توان مديريت اجرايي بالاست و ديگر اينكه فردي قابل اعتماد است.اين نكاتي است كه مويد حسيني‌صدر در گفت‌وگو با تهران امروز درباره عملكرد قاليباف به آن اشاره مي‌كند.او عنوان مي‌كند قاليباف از لحاظ منش فردي پايبند به اصول انقلابي است و به قانون اساسي اعتقاد دارد و به آن عمل مي‌كند.

بايد تاكيد كرد كه به‌صورت كلي تخريب كار پسنديده‌اي نيست چرا كه هر فرد بايد با برنامه و عملكردش مورد سنجش قرار بگيرد نه اينكه عده‌اي دست به تخريب فرد بزنند تا افكار عمومي را تحت‌تاثير قرار بدهند.

از اين رو بايد عنوان كرد كه عملكرد رسانه‌هاي بيگانه جاي سوال ندارد چرا كه اين رسانه‌ها بر‌خلاف راستا و اهداف انقلاب حركت مي‌كنند و هدفشان چيزي جز كم رنگ كردن جايگاه انقلاب و انقلابيون و تحت تاثير قراردادن حماسه بزرگ سياسي است كه بايد كمتر از يك ماه ديگر شاهد آن باشيم.

تلاش براي ايجاد جنگ رواني

محمدصالح جوكار نيز بر اين موضوع تاكيد دارد كه رسانه‌هاي بيگانه خط اختلاف افكني را دنبال مي‌كنند و در راستاي تحقق اهداف دشمنان انقلاب هستند.او در گفت‌وگو با تهران امروز مي‌گويد: رسانه‌هاي انگليسي بخصوص بي‌بي‌سي فارسي از ابتداي شكل‌گيري براي همين هدف متمركز شده چرا كه از اصل سياست انگليسي بر اين اساس پايه ريزي شده است.

براي همين بايد گفت كه اين رسانه‌ها تلاش مي‌كنند در اين فضا از كانديدايي حمايت كنند كه مطابق خواسته و هدف آنها گام بر مي‌دارد و در مسير حمايت خود كانديداي انقلابي را تخريب مي‌كنند.امروز اين رسانه‌ها تلاش‌شان براي ايجاد جنگ رواني در كشور متمركز شده تا كانديدايي كه تمايل به غرب دارد و از خواسته‌هاي آنها دور نيست را مطرح و در بين افكار عمومي داراي جايگاه خاص جلوه دهند.

اما اين سياست براي مردم ما غريب نيست و مردم ما از خواسته آنها آگاه هستند و بعد از گذشت بيش از 30 سال از انقلاب ايجاد شكاف بين انقلاب و مردم امكان‌پذير نيست./تهران امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار