اوباما در دیدار با مسئولان ارشد نظامی آمریکا تخلفات جنسی فزاینده در بین نیروهای نظامی این کشور را شرم آور خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ; افزایش گزارش ها از تخلفات جنسی نیروهای نظامی آمریکا، موجب احضار مسئولان ارشد پنتاگون به کاخ سفید احضار شد. اوباما در این دیدار گفت:«این مسئله نه تنها یک جرم است، نه تنها موجب شرمساری است بلکه می تواند موجب پایین آمدن کارآمدی نیروی نظامی ما شود و تا کنون این تاثیر را نیز داشته است».

این دیدار به دنبال یک دهه وعده هایی صورت گرفته که برای حل کردن مشکل تعرضات جنسی در ارتش مطرح شده است. پنتاگون برآورد می کند در سال گذشته بیست و شش مورد از چنین تخلفاتی در ارتش وجود داشته است و گزارش های تازه از چنین تخلفاتی در بین مسئولانی که خود وظیفه رسیدگی و جلوگیری از بروز چنین تخلفاتی را دارند، مانعی جدی در روند مقابله با این مشکل است. از جمله این موارد تعرض جنسی مسئول برنامه مقابله با تخلفات جنسی است.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا این هفته به هماهنگ کنندگان برنامه مقابله با تعرضات جنسی و نیز بخش های جذب نیروی ارتش دستور داد نظارت مجددی را بر نیروها داشته باشند. اما در نشانه ای نادر از وحدت نظر بین دو حزب جمهوریخواه ودموکرات در سنای آمریکا، نمایندگان هر دو حزب دولت را به نداشتن عزم کافی برای حل این معضل فزاینده متهم کردند.کریستین گیلبراند سناتور آمریکایی گفت:«ما امروز در جبهه ای متحد برای مقابله با این مسئله از طریق قانونی تازه ایستاده ایم».

قربانیان تعرضات جنسی می گویند مسئولان نظامی هنوز واقعا این مشکل را درک نمی کنند.جنیفر هریس از جمله قربانیان این مشکل در ارتش آمریکا می گوید:«سیستم علیه قربانیان کار می کند.فرماندهان نظامی که مسئول بررسی چنین مشکلاتی هستند، بسیار ناعادلانه برخورد می کنند».ارتش آمریکا چند دهه است که در برابر هر گونه تلاشی برای اصلاح نحوه برخورد قضایی با تخلفات خود مقاومت کرده است. اما با توجه به گسترش معضل تخلفات جنسی در ارتش آمریکا و نگرانی ها و اعتراضاتی که در سطوح مختلف دولت و در بین مردم به این مشکل شکل گرفته است،ممکن است تغییراتی در این شرایط ایجاد شود.

برچسب ها: احضار ، پنتاگون ، کاخ سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار