موسسه تحلیل دفاعی کره جنوبی (KIDA) گزارش جدید خود را پس از انتشار سندی از پنتاگون درباره توسعه برنامه موشکی کره شمالی به رغم مشکلات اقتصادی این کشور، فاش کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این موسسه اعلام کرد در حال حاضر گمان می رود کره شمالی شمار سکوهای سیار پرتاب موشک خود را حدود دو برابر کرده باشد.

موسسه تحلیل دفاعی کره جنوبی اعلام کرد تخمین زده می شود پیونگ یانگ بیش از 50 سکوی سیار پرتاب موشک میان برد و 150 سکوی سیار پرتاب موشک کوتاه برد داشته باشد.

سئول پیشتر تخمین زده بود کره شمالی 94 سکوی سیار پرتاب موشک داشته باشد.

مسئولان موسسه تحلیل دفاعی کره جنوبی هنوز به مطلبی درباره این گزارش که پس از تصمیم کره شمالی برای لغو پرتاب موشک میان برد منتشر شد ، اشاره نکردند.

پیشتر نیز وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که به کنگره ارائه کرده گفته است، کره شمالی حداقل 200 سامانه متحرک موشکی در اختیار دارد که همگی فعال می‌باشند.

در این گزارش آمده است؛ 50 عدد از این سامانه‌ها برای حمل و پرتاب موشک‌های اسکاد با برد کوتاه و 50 عدد برای پرتاب موشکهای نودونگ با برد متوسط و 50 سامانه دیگر قادر به حمل و پرتاب موشک های موسودان با برد زیاد می باشند.
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار